مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت:خط آبرسانی به ملایراز سد کلان این شهرستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مردم از آب سالم این سد برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده مدیرعامل آب‌منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه سد کلان ملایر دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: با بهره‌برداری از این سد آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان ملایر با پیش بینی ۱۲ میلیون متر مکعب آب تامین می‌شود.

او با بیان اینکه اکنون آبرسانی به ملایر با ۲۷ حلقه چاه انجام می‌شود اظهار داشت: برای افق ۱۴۱۵ و برای جمعیت حدود ۳۳۰ هزار نفری ملایر، نیاز آبی ۳۰ میلیون متر مکعب پیش بینی و قرار شد ۱۲ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از طریق سد کلان و خط آبرسانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار داشت: سد کلان ملایر با مساحت ۳۸۴ کیلومتر مربع و طول دریاچه ۴۹۰ متر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب ساخته شد است.

ستوده ،گفت: سدکلان ملایر با حجم مخزن ۴۵ میلیون مترمکعب ساخته شده و در حال حاضر ۴۱ میلیون مترمکعب آن پر است.

او با بیان اینکه ۷۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ساخت سد کلان ملایر تخصیص داده شده بود، خاطر نشان کرد: قرار است این سد ۲۲ میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند که ۱۲ میلیون مترمکعب برای آب شرب ملایر، نیم میلیون مترمکعب سهم شهرک صنعتی سهند و چهار میلیون مترمکعب حق‌آبه کشاورزی و ۵.۵ میلیون مترمکعب حق آبه محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: تصفیه خانه سد کلان ملایر ظرفیت تصفیه ۵۰۰ لیتر آب را در ثانیه  دارد و میانگین ۳۸۰ لیتر در ثانیه را می‌تواند برای شهر ملایر تأمین کند.

ستوده با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی فیزیکی خط آبرسانی به ملایر یادآور شد: طول خط انتقال آب از سدکلان تا شهر ملایر ۳۸ کیلومتر است که ۳۷ کیلومتر آن انجام شده است و ۱۲ میلیون مترمکعب آب از سد کلان را به شهر ملایرمنتقل خواهد کرد.

او مجموع اعتبارات هزینه شده سامانه آب شرب ملایر شامل سد کلان با ۱۰۰ درصد پیشرفت را ۷۵۸ میلیارد ریال، خط آبرسانی با پیشرفتی بیش از ۹۰ درصدی ۵۷۳ میلیارد ریال و تصفیه خانه آب شرب با ۹۵ درصد پیشرفت را حدود ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.