افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های صنفی در بوکان

رئیس اتاق اصناف بوکان از افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های صنفی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعدون احمدپوری رئیس اتاق اصناف بوکان امسال صدور پروانه‌های صنفی در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

رئیس اتاق اصناف بوکان اظهار داشت: بر اساس آمار منتشر شده این نهاد، ۸۷۳ فقره پروانه صنفی در ۹ ماهه سال ۹۸ صادر شده بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به یک هزار و ۷۸ فقره رسید.

او ادامه داد: در این مدت با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها با تعطیلی و محدودیت رو به رو بوده اند که افزایش صدور پروانه‌های صنفی نشان از تغییر مشاغل و روی آوردن برخی کسب و کار‌ها به فعالیت‌های صنفی دارد.

رئیس اتاق اصناف بوکان با بیان اینکه تعداد پروانه‌های تمدیدی امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است، افزود: دوره آموزشی "احکام تجارت و کسب و کار" برای ۵۰۸ نفر از شاغلان در حوزه اصناف این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

او گفت: این دوره‌های آموزشی در نیمه نخست سال جاری در حوزه اصناف برگزار شده و این روند در صورت موافقت ستاد کرونا و عدم ایجاد مشکل در این زمینه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

احمدپوری از پلمب ۴۱ واحد صنفی در این شهرستان در سال جاری نیز خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد واحد صنفی متخلف ۳۰ واحد مربوط به عرضه‌کنندگان مرغ زنده و مابقی از دیگر صنوف هستند.

او با اشاره به اینکه یک اکیپ سه نفره به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر اقدام به گشت‌زنی می‌کنند، اضافه کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، شورای سلامت شهرستان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاه‌ها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده است.

 رئیس اتاق اصناف بوکان از کاهش پنج درصدی تعداد بازرسی‌ها در بوکان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی انجام شده که امسال این عدد به پنج هزار و ۱۹۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.