۴۵۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب دارند/حق‌آبه استان مبدا باید لحاظ شود

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان، ۹۰ درصد از شرب و ۹۵ درصد از صنعت و ۷۰ درصد از کشاورزی از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که منجر به تخلیه آبخوان‌ها شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امیرقلی جعفری بروجنی رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز پنج شنبه ۱۸ دی ۹۹ در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این استان علیرغم داشتن منابع آبی، ۹۵ درصد از دشت ها توسط وزارت نیرو ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است.

او تاکید کرد: در این استان ۹۰ درصد از شرب و ۹۵ درصد از صنعت و ۷۰ درصد از کشاورزی از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که منجر به تخلیه آبخوان‌ها شده است.


بیشتر بخوانید


جعفری بروجنی اضافه کرد: در‌حوزه صنعت استان، قطب‌های صنعتی استان از طریق تانکر، آبرسانی می‌شوند و در حوزه شرب نیز فاجعه آبرسانی با تانکر رخ داده است و شهری همچون فرادنبه در دوره ترسالی با ۱۴ ساعت قطعی آب شرب روبرو است.

او با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار نفر در استان مشکل آب شرب دارند، افزود: منابع آبی در این استان بجای یک ظرفیت به یک تهدید تبدیل شده است که اهتمام ویژه مسئولان را می‌طلبد.

جعفری بروجنی تاکید کرد: هر انتقال آبی باید تابع منطق و قانون باشد و حق‌آبه شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی استان مبدا لحاظ شود و مازاد آن منتقل شود.

او گفت: مردم متعهد و معتقد این استان نباید تاوان بی‌کفایتی و قانون‌گریزی عده‌ای رو متحمل شوند، با توجه به خشک‌شدن دشت‌های استان، گازرسانی به مجتمع‌های گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار