ترامپ نامزدی ولف چاد برای وزارت امنیت داخلی را لغو کرد

درپی اعتراضات در واشنگتن و درخواست ولف چاد از رئیس‌جمهور برای محکوم کردن آن، ترامپ نامزدی او را برای این سمت کنار به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ ساعاتی پس از اصرار ولف چاد، سرپرست وزارت امور داخلی آمریکا برای محکوم کردن اعتراضات، نامزدی او را برای وزارت  امنیت داخلی  پس گرفت.

این اقدام ترامپ کمتر از ۳ ساعت پس از آن صورت گرفت که ولف چاد، اعتراضات حامیان ترامپ را غم‌انگیز و بیمارگونه خواند و از ترامپ خواست تا خشونت‌ها را محکوم کند.

 چاد اضافه کرد: این اقدامات خشونت‌آمیز غیرمنطقی است. هرگونه تحریک خشونت توسط یک مقام منتخب بر خلاف قانون است، هر آمریکایی حق اعتراض مسالمت آمیز  را دارد  اما هنگامی که این اعتراضات خشونت آمیز شد، ما باید قوانین خود را اجرا کنیم و مسئولان را بدون درنظر گرفتن انگیزه‌های سیاسی محاکمه کنیم.

او در یک توییت نوشت که کسانی که دست به شورش زده اند باید پاسخگو باشند.

ترامپ، اقدامات طرفداران خود را محکوم نکرد. ۴ نفر در میان این اغتشاشات جان خود را از دست دادند. 

دوره ترامپ در ظهر ۲۰ ژانویه به پایان می‌رسد.

همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

قانون‌گذاران کنگره نیز از بررسی نحوه مدیریت آشوب‌ها و حملات از سوی نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار