مدیرکل شیلات کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان گفت: این بخش مهم می‌تواند زمینه رونق تولید و اشتغالزایی را به خوبی در کرمانشاه فراهم کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سید فرزاد افضلی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: استان کرمانشاه از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار اراضی باغی بهره می‌برد که ظرفیت بسیار مطلوبی برای رسیدن به رونق اقتصادی محسوب می‌شود.

او با اشاره به منابع طبیعی استان گفت: ۵۳۶ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که جز مهترین سرمایه‌های استان از نظر منابع طبیعی هستند.

مدیرکل شیلات افزود: در صورتی که به درستی از ظرفیت‌های منابع طبیعی در جنگل‌ها و مراتع استفاده شود، به تنهایی می‌تواند زمینه ساز تحول اقتصادی در کرمانشاه باشد.

افضلی، به ظرفیت‌های دامپروری در استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های اصلی دامپروری در کشور است، گفت: سالانه ۲۳ هزار تن انواع محصولات دامی در استان تولید می‌شود که شرایط مناسبی را برای تامین نیاز‌های کشور به وجود می‌آورد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه افزود: وجود منابع آبی غنی و احداث سد‌های مهم در استان از دیگر ظرفیت‌های کرمانشاه برای تقویت بخش کشاورزی و رسیدن به جهش تولید در این بخش محسوب می‌شود.

افضلی از تنوع اقلیمی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه کشاورزی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: تنوع اقلیمی کرمانشاه امکان کشت انواع محصولات کشاورزی را در این استان فراهم کرده است.

او با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کرمانشاه به درستی استفاده کرد، اظهارداشت: با توجه به اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان، بسیاری از مشکلات کرمانشاه در حال برطرف شدن است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه به کاهش آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اسناد ارزشمندی همچون اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و جهش تولید منطبق با اسناد کشوری تهیه شده اند که به نقش مهمی در توسعه استان دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.