کلین کانوی، مشاور پیشین ترامپ ضمن حمایت از او خشونت‌ها در ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کلین کانوی، مشاور سابق دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد خشونت‌های روز چهارشنبه در ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرد؛ ضمن اینکه در اقدامی جانبدارانه بدون توجه به سخنان تحریک‌آمیز ترامپ از او در برابر افرادی که او را مقصر این خشونت‌ها معرفی کرده بودند، حمایت کرد.

او در بیانیه‌ای نوشت: این حوادث غیرقابل توجیه و عذرناپذیر بود. دموکراسی متکی به اختلاف نظر است، نه تخریب. در این کشور اختلاف نظرات با حضور در صندوق‌های رأی حل می‌شود نه با حمله به موانع. خشونت و خرابکاری توسط هر کسی، در هر کجا و پنهان شدن در پشت پرده اعتراضات مسالمت آمیز اشتباه است. شما با از بین بردن آن دولت را تغییر نمی‌دهید.

او ادامه داد: اراذل و اوباش دیروز مسئول اقدامات خود هستند. آن‌ها نماینده میلیون‌ها رای دهنده ترامپ نیستند؛ آن‌ها به هواداران ترامپ توهین کردند.

کانوی همچنین از ترامپ به دلیل واکنش او در برابر شورش تمجید کرد.

او گفت: نکته مهم، رئیس جمهور ترامپ خشونت را محکوم کرده، نتایج تایید شده انتخابات را تأیید کرده و به انتقال صلح آمیز قدرت به دولت بایدن-هریس متعهد شده است. او بنیانگذار یک جنبش، رهبر یک حزب و رئیس جمهوری است که سخنان او میلیون‌ها نفر را متقاعد می‌کند!

با این حال، نمایندگان مجلس از هر دو حزب ترامپ را به دلیل دامن زدن به خشونت محکوم کرده اند و بحث در مورد استناد به اصلاحیه بیست و پنجم برای برکناری او از سمت در آخرین روز‌های دولتش در واشنگتن پیچیده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان مجلس (نماینده دموکرات کالیفرنیا) نیز قول داده است که در صورت امتناع مایک پنس، معاون رئیس جمهور از استناد به متمم بیست و پنجم، ترامپ را برای دومین بار استیضاح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار