دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه طی یک سخنرانی به موضوعات مختلفی از جمله آشوب‌های اخیر در آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه امروز جمعه سخنرانی کرد.

در این سخنرانی، دبیر کل حزب‌الله لبنان به موضوعات مختلفی از جمله آشوب‌های اخیر در آمریکا پرداخت.

آنچه در آمریکا رخ داد، چیزی بود که آنها به انجام آن در کشورهای دیگر عادت دارند

دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود به آشوب‌های اخیر در کنگره آمریکا پرداخته و گفت «نمی توانیم نسبت آنچه روزهای گذشته در آمریکا رخ داد اظهار نظر نکنیم؛ آنچه در آمریکا رخ داد، چیزی بود که آمریکایی ها به انجام آن در کشورهای دیگر عادت دارند و اکنون ترامپ آن را در کشور خود نیز اجرا کرد. آنچه در کنگره آمریکا رخ داد، اتفاقی بزرگ و بسیار مهم است که نباید آن را ساده گرفت.

آمریکایی‌ها  آمادگی ترامپ حتی برای کشتار مردم خود برای رسیدن به قدرت را لمس کردند

نصرالله ضمن تاکید بر این موضوع که باید از اتفاقات کنگره عبرت گرفت، افزود «این اتفاقات واقعیت ادعا‌های دموکراسی در آمریکا را برملا کرد. آمریکایی‌ها از نزدیک سیاست ترامپ و آمادگی او حتی برای کشتار مردم خود برای رسیدن به قدرت را لمس کردند. بار‌ها در مورد سیاست ترامپ هشدار داده بودیم؛ آنچه دیدیم نمونه کوچکی از جنایاتی است که او در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و محاصره ایران و ونزوئلا انجام داده است.

وی ترامپ را نمونه کوچکی از سرکشی سیاسی و نظامی آمریکا توصیف کرد که همواره تلاش کرده تا هیمنه خود را بر ملت‌ها تحمیل و حاکمیت آن‌ها را نقض کند.

دموکراسی آمریکا عقیم است/کیف هسته‌ای آمریکا اکنون در دست یک دیوانه است

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این مطلب که دموکراسی آمریکا عقیم است و رسیدن فردی مانند ترامپ به قدرت در این کشور، نمونه‌ای از این دموکراسی است، گفت «ترامپ به همراه شرکا و متحدان خود نمونه حکام دیکتاتور تشنه قدرت، حتی به حساب ملت خود هستند. باید در روز‌های باقی مانده از دوره ترامپ دست به دعا و متوسل به خدا شویم؛ زیرا کیف هسته‌ای آمریکا اکنون در دست یک دیوانه است.»

سید حس نصرالله یادآور شد «ترامپ با تحریک مردم به شورش و موضع خود پس از اتفاقات کنگره، مرا به یاد این آیه قرآن انداخت که می‌فرماید: «مثل الشیطان إذ قال للإنسان اکفر، فلما کفر قال إنی بریء منک، إنی أخاف الله رب العالمین» (این منافقان) در مثل مانند شیطانند که انسان را گفت: به خدا کافر شو، پس از آنکه آدمی کافر شد بدو گوید: از تو بیزارم، که من از (عقاب) پروردگار عالمیان سخت می‌ترسم.»

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که اتفاقات اخیر آمریکا در این کشور، منطقه و جهان پیامد‌هایی دارد.

محور همه توطئه‌ها علیه لبنان سلاح مقاومت بوده است

سید حسن نصرالله درباره مواضع غرب در قبال لبنان نیز گفت «اگر لبنان برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ذره‌ای اهمیت داشت، لبنان را تحریم نمی‌کردند، مانع ورود مساعدت‌ها نمی‌شدند و این کشور را محاصره نمی‌کردند. آنچه در لبنان برای آمریکایی اهمیت دارد این است که چگونه برای حمایت از موجودیت اسرائیل تلاش شود. همه اقدامات آمریکا و اروپا از سال ۲۰۰۵ و همه توطئه‌هایی که علیه لبنان انجام داده اند، محور آن سلاح مقاومت بوده است.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان هشدار داد «کسی حق ندارد موضوع انفجار بندر بیروت را به یک موضوع منظقه‌ای یا طائفه‌ای تبدیل کند.»

پرونده بندر بیروت تا رسیدن به نتیجه عادلانه و صادقانه پیگیری خواهیم کرد

نصرالله افزود «به مردم لبنان متعهد می‌شوم که ما به عنوان حزب‎الله پرونده بندر بیروت تا رسیدن به نتیجه عادلانه و صادقانه پیگیری خواهیم کرد. از همان لحظات اولیه انفجار در بند بیروت این پرونده علیه ما به کار گرفته شد که این مسئله ما را بر آن می‌دارد تا بیش از دیگران پیگیر این پرونده باشیم تا واقعیت مشخص و مسئولان آن مجازات شوند. تحقیقات در مورد پرونده انفجار بندر بیروت تمام شده است؛ سوال: آیا مردم اکنون حق ندارند از نتایج آن مطلع شود؟ مسئولان قضائی باید اکنون مردم لبنان را از حقیقت انفجار بندر بیروت آگاه کنند.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان از فرماندهان ارتش لبنان و نیرو‌های امنیت داخلی خواست تا به مسئولیت خود عمل کنند و مردم را در جریان نتیجه تحقیقات بندر بیروت قرار دهند.

نصرالله گفت «آیا هنوز مشخص نشده است محموله نیتراتی که در بندر منفجر شد متعلق به چه کسی بود؟ بازرس دادگاه باید روند تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت را اصلاح کند.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد «فشار‌های آمریکا به بانک‌های لبنان باعث شد تا بسیاری از سپرده‌گذاران اموال خود را به حساب‌های قرض الحسنه منتقل کنند. تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله و نزدیکان آن و عملکرد بانک‌های لبنان در توجه مردم به قرض الحسنه سهیم بود.»

هیچکس نباید منتظر مذاکرات آمریکا و ایران برای تشکیل دولت در لبنان باشد

نصرالله ضمن اشاره به این نکته که هیچ منبع رسمی در ایتالیا حزب‌الله را به دست داشتن در محموله مخدرات در این کشور متهم نکرده است، گفت «اینگونه اخبار جعلی از سوی رسانه‌های لبنانی و عربی و مطرح کردن اتهامات زشت علیه ما در پرونده مواد مخدر، تعدی به کرامت ملت ماست. برخی می‌خواهند با فساد از طریق درگیری‌های سیاسی مبارزه کنند نه از مسیر قضایی.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره روند تشکیل دولت در این کشور یادآور شد «روشن است در مورد تشکیل دولت شرایط بسیار پیچیده است. هیچکس نباید منتظر مذاکرات آمریکا و ایران برای تشکیل دولت در لبنان باشد؛ زیرا آن رخ نخواهد داد. تشکیل دولت لبنان در این شرایط اولویت آمریکایی‌ها نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۴:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
واکسن آمریکاوانگلیس اعتباری نداردچون هردوکشورفاقداعتباروضدبشری هستند
Canada
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اینجا ایران است
Iran (Islamic Republic of)
" Sarbaze ,, Fadaeye ,, Rahbaram
۲۳:۴۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلام . خسته نباشید . گزارش تصویری از سید حسن نصرالله
( دامت برکاته ) اگر دارید توی سایتتون در دسترس قرار بدید که سخنرانی سید مقاومت‌رو تصویری ببینیم . متشکرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
به امید نابودی استکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
درود سید
آخرین اخبار