معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با تعریف سیاست‌های تشویقی مانند تخفیف در صدور پروانه در بهینه سازی مصرف انرژی منازل مسکونی در خراسان شمالی ورود داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، غلامرضا هوائی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با هدف مدیریت مصرف سوخت دریافت پایان کار ساختمان‌ها می‌تواند همراه با رعایت راهکار‌ها مانند دریافت برچسب انرژی باشد.

هوائی با ابراز نگرانی از افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی در سال‌های اخیر، افزود: نزدیک به ۹۰ درصد مصرف گاز کشور در بخش خانگی است که این میزان در استان حدود ۸۰ درصد و مابقی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات است.


بیشتر بخوانید


او افزود: قطع گاز صنایع به ویژه صنایع وابسته به گاز مانند پتروشیمی راهکار منطقی برای مدیریت مصرف گاز نیست و باید مصرف گاز در بخش خانگی مدیریت شود.

هوائی با بیان اینکه اگر مصرف گاز مدیریت نشود در سنوات آینده به دلیل افزایش صنایع و تعداد روستا‌های گازرسانی شده به مشکل بر می خوریم، گفت: قوانین مختلفی برای مدیریت مصرف سوخت وجود دارد، اما مصرف گاز در بخش خانگی را باید با ارائه راهکار‌های کارشناسی شده و اعمال سیاست‌های تشویقی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی  عنوان کرد: باید از مراکز دیسپاچینگ ملی برق و گاز بخواهیم سهمیه گاز استان افزایش یابد و از وزارت نیرو بخواهیم مدیریت برق استان را مستقل کند.

هوائی تاکید کرد: مصرف برق در پارک‌ها و بوستان ها، چراغ‌های تزئینی در سطح شهر‌ها، روشنایی خیابان‌ها و جاده‌ها برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ایام محدودیت در مصرف سوخت و برق باید به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.