نماد اکثریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در بورس اوراق بهادار تهران معاملاتی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: مقدمات لازم برای پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس به‌عمل‌آمده و نماد اکثریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران معاملاتی شده اند.

او افزود:مشارکت در مدیریت شرکت‌های مزبور نیز از جمله حضور در مجامع عادی و فوق‌العاده، بررسی ترازنامه و صورت‌های مالی، تصویب سود، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و بازرس قانونی شرکت، دریافت سود و همچنین اعلام کاندیداتوری اشخاص واجد صلاحیت حرفه‌ای برای عضویت در هیئت‌ مدیره این شرکت‌ها فراهم شده  است.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: با توجه به برنامه دولت در خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی و آزادسازی سهام عدالت، سهامداران و صاحبان سرمایه این شرکت‌ها باید به‌ منظور بهره‌مندی از مزایای این سهام نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی برای مشمولین سهام عدالت که روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند دو مزیت عمده دارد افزود: در این روش اولاً پس از ثبت‌نام و در صورتی‌که شخص نیاز به نقدینگی داشته باشد می‌تواند سهم خود از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به فروش برساند و یا سود سهام شرکت را نیز از طریق سامانه سجام دریافت کند.

او گفت: با عنایت به موافقت مقام معظم رهبری در تاریخ ۹ اردیبهشت سال جاری با آزادسازی سهام عدالت، مشمولین سهام عدالت می‌توانستند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www.samanese.ir و انتخاب یکی از دو روش مستقیم و یا غیرمستقیم نسبت به تعیین نحوه مدیریت سهام متعلق به خود تصمیم‌گیری کنند.

هاشمی افزود: صورت انتخاب آزادسازی به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به سهامداران تخصیص و انتقال‌یافته و در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مدیریت سهام عدالت سهامداران از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت استانی ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: چنانچه فردی طی مدت تعیین‌شده نسبت به انتخاب روش مستقیم اقدام نکرده باشد، روش سهامداری غیرمستقیم به‌صورت پیش‌فرض برای این فرد فعال شده است و این اشخاص با ثبت‌‎نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی که به نامشان صادر شده می‌توانند جهت فروش سهام خود یا دریافت سودشان اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.