رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: با راه‌اندازی فاز دوم طرح نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور برق مورد نیاز ۴۰۰ خانوار روستایی تامین خواهد شد.

عباس فرش‌باف رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی مهاباد با تکیه بر توان و دانش پژوهشگران بومی موفق شد نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور را وارد مدار تولید کند.

او با اشاره به اینکه راه‌اندازی فاز دوم این طرح برق مورد نیاز ۴۰۰ خانوار روستایی تامین خواهد کرد، افزود: برای اجرای این طرح ۸.۵ میلیارد ریال هزینه شده که زمان بازگشت سرمایه آن با حمایت دولت کمتر از پنج سال است.

فرش باف با بیان اینکه توان برق این واحد پتروشیمی ۲۵ مگاواتی است، ادامه داد: میزان آب مصرفی آن نیز سه میلیون متر مکعب است.

رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد با اشاره به اینکه واحد پتروشیمی مهاباد در زمینی به مساحت یک میلیون و۸۲۰ هزار متر مربع احداث شده است، تصریح کرد: زیربنای این مجتمع ۲۰۰ هزار مترمربع است.

عباس فرش‌باف اضافه کرد: ظرفیت این نیروگاه روزانه ۲۰۰ کیلووات ساعت است که در صورت تکمیل طرح و اجرای فاز دوم ظرفیت آن به نیم مگاوات برق هم رسیده و برق تولید شده به شبکه سراسری متصل می‌شود.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد امکانات این نیروگاه بومی شده است، گفت: در این طرح صفحه‌های خورشیدی روی استخر ذخیره آب‌های سطحی تعبیه شده که در کنار جلوگیری از تبخیر آب، کارآیی نیروگاه با خنک‌کاری در سطح آب‌های سطحی را تا ۱۵ درصد افزایش داده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.