معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش پسماند‌های بیمارستانی گفت : علوم پزشکی باید سریع‌تر محل جدید دفن پسماند‌های بیمارستانی را تجهیز کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تولید پسماند‌های بیمارستانی از ۱.۲ کیلوگرم در روز به حدود سه کیلوگرم رسیده است و به این میزان پسماند مطب‌ها و مراکز پزشکی هم باید اضافه کرد.

او گفت : حفاظت محیط زیست ناظر عالی است و طبق قانون مدیریت پسماند جمع‌آوری، حمل و دفن به عهده تولیدکننده است.

او افزود: با توجه به اینکه پیگیری‌ها در زمینه محل دفن پسماند‌های بیمارستانی شهر کرمانشاه به طور جدی در دستور کار سازمان قرار دارد یک برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آن در نظر گرفته شده است.

ولی زاده با بیان اینکه یک شرکت متولی دفن پسماند‌های علوم پزشکی کرمانشاه است افزود: برای برنامه کوتاه‌مدت مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی زمین‌های اطراف را خریداری و ساماندهی کند و فنس‌کشی لازم انجام شود.

او ادامه داد: برای برنامه بلندمدت نیز علوم پزشکی یا باید از شهرداری کمک بگیرد یا خود برای زمینی که از قبل مکان‌یابی شده برای استقرار محل جدید دفن پسماند‌های ویژه بیمارستانی دست به کار شود.

ولی زاده گفت: همچنان نظارت‌ها وجود دارد و جلسات متعددی برگزار شده و علوم پزشکی باید سریع‌تر به این موضوع ورود کند و چنانچه علوم پزشکی نتواند این کار را انجام دهد اداره کل حفاظت محیط زیست از وظیفه نظارتی خود استفاده می‌کند و پرونده را به مرجع قضایی ارجاع خواهد داد، اما پیگیری ما به طور جدی ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.