رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی تربت حیدریه گفت:قصه گوی تربت حیدریه رتبه نخست را در مرحله استانی جشنواره ملی فرهنگی ورزشی “دا” کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،؛ علی حسین زاده رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تربت حیدریه گفت: چهارمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی ” دا ” در مرحله استانی با شرکت بانوان روستایی از سراسر استان امسال به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا بصورت مجازی در چهار بخش فرهنگی، آموزش، برگزاری مسابقات و همگانی رشته‌های بومی محلی با شعار (در خانه می‌مانیم) در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد.

او افزود: در مرحله شهرستانی این جشنواره ۳۳ نفر از بخش‌های رخ، کدکن و مرکزی در رشته‌های بومی محلی تاپ تاپ، خط خط، گل یا پوچ، نان بیار کباب ببر، دوز، اتل متل (بخش مرکزی)، کلاغ پر، قصه گویی، اپل من تپل من (بخش کدکن) و رشته‌های بقل دوقل و لپر بازی (بخش رخ) شرکت کردند که ویدیو‌های برگزیده ۳نفر برتر در هر رشته به دبیرخانه جشنواره در هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خراسان رضوی ارسال شد.

بیشتر بخوانید


رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تربت حیدریه ادامه داد: در مرحله استانی از بین بیش از ۵۰ ویدئوی ارسالی، مبارکه تیموری از بخش کدکن این شهرستان موفق شد در بخش فرهنگی جشنواره و در رشته قصه گویی عنوان نخست را کسب کند.

جشنواره ورزشی دا نام مادران ایرانی را تداعی می‌کند و یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان است که روستا‌های پرجمعیت را هدف قرار داده و از سال ۹۴ به همت معاونت توسعه امور زنان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیات‌های استانی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.