رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: برای احداث و مرمت اساسی ساختمان کتابخانه ها، تعامل و همکاری بین ادارات مرتبط لازم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به نیاز مبرم منطقه سید گلسرخ به کتابخانه و لزوم حفظ ساختمان فعلی کتابخانه رسالت شهید، گفت: برای مرمت اساسی ساختمان و راه‌اندازی مجدد آن تعامل و همکاری بین ادارات مرتبط الزامی است.

او به اقدامات تعمیراتی در کتابخانه رسالت شهید اشاره کرد و افزود: با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان یزد، در گام نخست عملیات موریانه‌زدایی از بخش‌های کتابخانه صورت گرفت که شامل کف، بدنه و درب‌های چوبی کتابخانه بوده است و با تمهیدات صورت گرفته، این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شد.

رفیعی همچنین از مجموعه شهرداری یزد خواست در پروژه جداره‌سازی و کف‌سازی کوچه منتهی به کتابخانه نیز با این اداره همکاری داشته باشد.

این مسئول اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها در چند بازه زمانی، کتابداران شهرستان فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی خود را به صورت جدی در فضای مجازی استمرار بخشیدند و شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش بودیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در خصوص اجرای طرح «پیک کتاب» نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن خدمات فیزیکی کتابخانه‌ها پیش آمد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به اجرای طرح «پیک کتاب» برای تحویل کتاب‌های مورد نیاز اعضاء درب منزل آن‌ها کرده است که در شهرستان یزد این طرح در گام نخست با محوریت کتابخانه امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: جزئیات و نحوه اجرای طرح پیک کتاب در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار