معاون میراث فرهنگی کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳۰ سکه تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانی در کرمان مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ سکه تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی و اوایل اسلامی در آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان مرمت شده است.

او با اشاره به اینکه در حاشیه مرمت سکه‌های مذکور، تعدادی سفال و کاشی مربوط به حمام ابراهیم خان کرمان نیز مرمت شده است، افزود: ۲۰۰ سکه دیگر نیز در نوبت مرمت است که مرمت این سکه‌ها به دلیل خوردگی، رسوبات و نازکی آن‌ها زمان‌بر خواهد بود.

شفیعی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۷۰ سکه تاریخی نیز مرمت شده است، بیان کرد: بیشتر سکه‌های تاریخی مرمت شده، حاصل حفاری‌های انجام شده در مناطق مختلف  استان بوده است.

او با بیان اینکه مرمت اشیای تاریخی یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است، تصریح کرد: مرمت اشیای تاریخی در طول سال و به صورت مستمر انجام می‌شود.

شفیعی افزود: آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی این اداره کل به دلیل مرمت تعداد بالای اشیا و حفاظت آن‌ها در سطح کشور حائز رتبه شده است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار