مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : شهریه دانشگاه ۸۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، گفت : شهریه ۸۰۰ دانشجوی تحت پوشش دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیردولتی توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

او گفت : دانشجویانی که نیاز مالی شدید داشته باشند به صورت محدود می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است تسهیلاتی اضافه‌تر از سازمان بهزیستی داشته و به دانشجویان تحت پوشش ارائه دهند.

محمدی افزود: دانشجویان تحت پوشش بهزیستی معلول خدمات توانبخشی از قبیل دریافت ویلچر، عصا و سمعک دریافت می‌کنند.

کرمانشاه یک هزار کودک کار دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تا کنون حدود یک هزار کودک کار در استان شناسایی شده اند که به صورت دائم و یا پاره وقت مشغول به کار هستند.

فرحناز محمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده‌های این کودکان گفت: امسال در چندین مرحله بسته‌های معیشتی در بین کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها به ارزش ۵۵ میلیون تومان توزیع شده است.

او افزود: تلاش ما این است که با ارائه خدمات چهره به چهره به خانواده‌های کودکان کار از ورود آن‌ها به خیابان ومکان‌های پرتردد جلوگیری کنیم که در همین رابطه تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی به منظور شناسایی و جذب کودکان کار، در خیابان‌ها به صورت مستمر گشت زنی می‌کنند.

او با اشاره به راه اندازی مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان خیابانی در کرمانشاه افزود: دو مرکز آموزشی وحمایتی روزانه برای ارائه خدمات سرپایی به کودکان کار وخانواده آن‌ها نیز راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه وجود کودکان کار به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم قلمداد می‌شود، ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات این قشر باید بستر‌های لازم برای ورود به خانواده‌های این کودکان جهت توانمندسازی آن‌ها فراهم شود که در این زمینه استفاده از ظرفیت خیران و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند راه گشا باشد.

راهکار‌های موثر در پیشگیری از اعتیاد کدام است؟

کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان کرمانشاه گفت: یکی از راهکار‌های موثر در پیشگیری از اعتیاد آموزش‌های صحیح و اصولی و همچنین آگاه سازی از عوارض ناشی از مصرف مواد اعتیاد اور است که این آموزش‌ها برای کودکان و نوجوانان باید بصورت غیر مستقیم و بیشتر از طریق بازی و آموزش مهارت‌های زندگی باشد.

محمدی افزود: امروزه فرصت آموزش در بستر فضای مجازی بیش از گذشته فراهم شده است و ما سعی داریم در شرایط فعلی به این سمت پیش رفته و از این ظرفیت بهره بیشتری ببریم.

‌او از راه اندازی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد کودک و نوجوان در استان خبر داد و افزود: در این کارزار رسانه‌ای بیشتر به آگاه سازی والدین و نحوه ارتباط والدین و برخورد با کودکان پرداخته خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.