معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پروژه‌های شاخص فضای سبز، خدمات شهری و برنامه‌های پیش روی استقبال از بهار در منطقه ۸ مانند نورپردازی ویژه در مسیر‌های خیابان امام رضا و کوهسنگی انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: منطقه ۸ شهرداری، با توجه به قرارگیری در یکی از محور‌های پرتردد مشهد و حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی از اهمیت ویژه‌ای در این کلانشهر برخوردار است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از عرصه این منطقه، توسط پاکبانان و خدمات شهری رفت و روب می‌شود.

او افزود: امسال همزمان با استقبال از بهار ۱۴۰۰، محور‌های خیابان امام رضا (ع)، خیابان کوهسنگی و میدان انقلاب به صورت ویژه‌ای نورپردازی خواهد شد تا منظر شبانه متفاوتی در این مناطق ایجاد شود.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه پروژه‌های فضای سبز این منطقه نیز، پیشرفت پروژه‌ها به صورت قابل قبولی در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جشنواره خانه بهار امسال، این منطقه میزبان حجم قابل قبولی از المان‌های بهاری خواهد بود.

یعقوبی بیان کرد: المان‌های ترکیبی با گل و گلجای‌های مختلف در نقاط گوناگون این منطقه به نحوی مستقر خواهد شد که از نظر بصری، زیبایی دو چندانی را به محیط شهری اضافه کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش شده است تا المان‌های استفاده شده در جشنواره خانه بهار ۱۴۰۰، از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه‌های بصری آن‌ها تقویت شود تا تجمع و حضور شهروندان در مجاورت این المان‌ها به حداقل برسد.

او تصریح کرد: المان‌های رسم دید و بازدید، گل وارونه، پیرمرد گل فروش، محراب گل، دید و بازدید مجازی، ماشین‌های نوستالژی، کودکان شاد، جشنواره حیوانات ارغوان بافی شده و ... تنها بخشی از المان‌های پیش‌بینی شده در استقبال از بهار منطقه ۸ خواهد بود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.