آیین اهدای ۲۷۰۰ بسته معیشتی از سوی هلال احمر کرمانشاه به نیازمندان آسیب دیده از کرونا، برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به گذشت نزدیک به یک سال از شیوع بیماری کرونا، از تدبیر حکیمانه مقام معظم مبنی بر راه‌اندازی "پویش همدلی" یاد کرد و گفت : طی این یک سال برکات این پویش را در سراسر کشور و در قالب اهدا بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شاهدیم.

او گفت : تا کنون بخش‌های مختلفی مانند سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هلال احمر، نهاد‌های حمایتی و ... در قالب این طرح کمک‌های قابل توجهی به نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه این شیوه کمک را در دنیا نیز بی نظیر دانست و افزود: تصاویری دیدم که مردم آمریکا برای دریافت غذا در صف هفت کیلومتری ایستاده بودند، اما با تدبیری که مقام معظم رهبری در کشور ما اندیشیدند امروز این کمک‌ها با حفظ کرامت مردم، به درب خانه‌های آن‌ها ارسال می‌شود.

آیت الله علما این شیوه همدلی و همراهی را ناشی از فرهنگ مردم ایران اسلامی دانست که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی شرایط جنگ را مدیریت کردند و همه طوره پای کار بودند و امروز نیز در این بحران هرکس هرکاری که در توان دارد انجام می‌دهد.

او ادامه داد: مردم از یکسو هرآنچه که در توان دارند برای کمک به دیگران به میدان می‌آورند و اطبا و پرستاران و ... نیز به شیوه دیگری پای کار هستند که قدردان زحمات همه آن‌ها هستیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از این کمک‌ها به افرادی اهدا می‌شود که در قالب طرح "شهید سلیمانی" شناسایی شده اند، افزود: پاداش همه این کار‌های خیر به روح آن بزرگوار برسد که هرآنچه برای ایشان انجام بدهیم کم است.

اقدامات جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون

فرزین معتمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اقداماتی که این جمعیت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در استان انجام داده یاد کرد و گفت: از معدود استان‌هایی بودیم که با استفاده از دپو ۴۳۰ هزار عددی ماسکی که داشتیم و توزیع آن بین بخش‌های مختلف در روز‌های ابتدای بحران کرونا کمک کردیم وضعیت کرمانشاه در محدوده سفید باقی بماند.

او از غربالگری ۸۷۰ هزار نفر در ورودی شهر‌های استان و در قالب ۳۵ پایگاه با همکاری امدادگران و داوطلبان هلال احمر خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۷۹ نفر تب‌دار بودند که به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از توزیع ۱۲ هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه و ۷۸۰۰ بسته بین بیماران خاص یاد کرد و ادامه داد: در روز‌های اوج بحران نیز نقش موثری در اطلاع رسانی به مردم و هشدار دادن به آن‌ها برای ماندن در خانه داشتیم.

معتمدی با اشاره به حضور موثر هلال احمر در طرح آمران سلامت که به مدت ۱۴ روز در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا شد، گفت: در قالب این طرح به مراکز پر تجمع می‌رفتیم و به افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، هشدار دادیم.

او افزود: به علاوه هلال احمر در طرح "سردار شهید قاسم سلیمانی" نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی و بسج پزشکان نقش موثری ایفا می‎‌کند و ۲۳۸ داوطلب هلال احمر در این طرح حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از توزیع چهار مرحله بسته معیشتی بین نیازمندان متاثر از بیماری کرونا هم خبر داد که در این مرحله نیز ۲۷۰۰ بسته به ارزش حدود یک میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

معتمدی با اشاره به اینکه برخی از جامعه هدف این طرح در قالب طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند، گفت: تلاش کردیم توزیع بسته‌ها بین خانوار‌هایی صورت بگیرد که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.