برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری بر اساس تصمیمات ستاد کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فردین یاوری رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری بر اساس تصمیمات ستاد کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا،گفت : از آنجایی که تنها نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری تاثیرگذار است که آن‌ها هم به صورت حضوری برگزار می‌شود، لذا خانواده‌ها و دانش‌آموزان نگرانی از بابت امکان تقلب برخی دانش‌آموزان در امتحانات غیرحضوری نداشته باشند، چون نتایج این ارزشیابی‌ها به سود یا زیان دیگر دانش‌آموزان نیست.

یاوری سپس به تدابیر آموزش و پرورش برای کم کردن میزان تقلب دانش‌آموزان در امتحانات اشاره کرد و گفت : برای کم کردن احتمال تقلب دانش آموزان تلاش شده تا سوالات امتحانی متناسب با این فضا طراحی شود، کما اینکه در گذشته نیز برخی از معلم‌ها امتحانات کتاب باز یا به اصلاح "اپن بوک"را برگزار می‌کرده‌اند که در آن امتحانات دانش‌آموزان مجاز به استفاده از کتب درسی خود هستند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در امتحانات کتاب باز، آزمون از نظر تنوع سوالات و زمان‌بندی بگونه‌ای برگزار می‌شود که دانش‌آموزان تنها در صورت تسلط به کتاب‌های درسی قادر به پاسخگویی به آن سوالات هستند.

یاوری با اشاره به ضرورت همراهی خانواده‌ها برای کاهش تقلب در امتحانات مجازی، افزود: از خانواده‌ها خواسته شده بر نحوه امتحان دادن فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند تا احتمال تقلب آن‌ها در امتحانات کم شود.

یاوری با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن تقلب در امتحانات، گفت: حتی در امتحانات حضوری هم امکان تقلب دانش آموزان صفر نیست و همواره هستند دانش آموزانی که در امتحانات تقلب می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات با شورای مدرسه بوده، افزود: در نهایت تصمیم گیری نهایی در مورد نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان با معلم‌ها است، لذا اگر معلمی ببیند که دانش‌آموزی در ارزشیابی‌های روتین نمرات قابل قبولی نداشته، اما نمرات امتحانی او بالا است، این اختیار را دارد تا نمره او را بر اساس جمع بندی فعالیت‌های طول سال تحصیلی دانش‌آموز در کارنامه او لحاظ کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.