مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای پخش فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی معیار ما سند تحول است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: چنانچه تولیدات بنیاد سینمایی فارابی معیارهای مورد نظر سند تحول آموزش و پرورش را تأمین کنند بدون نگرانی آن را برای دانش آموزان مفید می‌دانیم.

او، با اشاره به در رابطه با نقش جشنواره فیلم رشد در پر کردن اوقافت فراغت دانش آموزان، تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم که سایتی برای پخش فیلم‌های جشنواره فوق در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سامانه شاد هم درحال به روز رسانی است تا تولیدات دانش آموزان در حوزه سینما و فیلم قابل پخش باشد.

رمضانی، افزود: برنامه‌ای با عنوان سینما در مدرسه داریم که پس از مهار کرونا، فیلم‌های سینمایی به روز و تولیدات دانش آموزان به روی صحنه رود  و جلسات نقد فیلم  برگزار  شود.

او، اضافه کرد: انتظار می رود  تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی صدای ما را بشنود و ما از فیلم‌هایی حمایت می‌کنیم که در راستای سند تحول باشد زیرا در پخش فیلم برای دانش آموزان دغدغه داریم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون نخستین جشنواره معلمان هنرمند که به میزبانی شیراز آغاز به کار می کنند، اضافه کرد: جدی ترین فعالیت‌هایی که مهارت معلمان را نشان می‌دهد در جشنواره معلمان هنرمند جلوه گر است.

رمضانی، با بیان اینکه جشنواره معلمان هنرمند اولین رویداد فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش بوده، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که تمام معلمان هنرمند هستند و باید بتوانیم در اجرایی شدن سند تحول از این ظرفیت استفاده کنیم.

او، با تاکید بر اینکه برای تما م دانش آموزان و معلمان از این جنس برنامه‌ها در مدارس وجود داشته، تاکید کرد: بر اساس جشنواره فوق نگاه ما بر این است که ارتباط بین حوزه معلمان و حوزه پرورشی را مستحکم کنیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان پرورشی مسئولیت تربیت مدرسه را به عهده ندارند و هماهنگ کننده فعالیت‌های پرورشی هستند،و این جشنواره به منظور تربیت و شناسایی معلمان پرورشی است.

دبیر شورای فضای مجازی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با کمبود و نبود معلم هنر در مدارس بیان کرد:  از ظرفیت معلمان کاردانش  برای آموزش هنر استفاده می‌کنیم و به همین منظور برای معلمان، آموزش مهارت‌های هنری در نظر گرفته ایم.

رمضانی، بودجه سرانه پرورشی را بسیار اندک دانست و تصریح کرد: بودجه این حوزه در حد تجهیزات بوده و طی ۱۰ سال گذشته هیچ بودجه‌ای برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید برای تمام دانش آموزان برنامه داشته باشیم که  نیازمند تنوع برنامه است.

او، افزود: ما سال‌ها ۲ جشنواره داشتیم اما امسال این رویدادها افزایش یافت.

رمضانی، با اشاره به تشکیل باشگاه شعر و داستان در فضای مجازی اضافه کرد: در این زمینه نیز دوره بازی سازان فردا برای دانش آموزان در نظر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها، فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش،استان فارس  را پایلوت هفته تئاتر و سرود  دانست و اضافه کرد:  به جرات می توانم بگویم که در هر هفته یک جشنواره داریم.

او، اظهار کرد: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی به بیش از ۴ میلیون دانش آموز خدمات ارائه  می‌شود  که فعالیت‌های ما مدرسه محور بوده  و جشنواره فوق و پرسش مهر هم از این جنس است.

رمضانی، با بیان اینکه باید فعالیت‌ها را دل مدرسه برد، گفت: برای اردوها انجمن اولیا می‌تواند مجوز برگزاری اردو بدهد.

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند به میزبانی شیراز در آرامگاه حافظ برگزار شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار