در این گزارش به چند نکته خاص از لیست ۶۲ فیلم سینمایی اعلامی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بالاخره اسامی ۶۲ فیلم سینمایی که شرایط داوری شدن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را دارند اعلام شد و حالا باید منتظر ماند و دید سیمرغ جشنواره فجر به چه کسی می‌رسد. در این گزارش به چند مورد خاص لیست آثار اشاره می‌کنیم.

در بین تهیه کنندگان جواد نوروزبیگی با چهار فیلم سینمایی آهو، آهنگ دونفره، بدون همه چیز و روشن (مشترک با سید روح الله حجازی) پرکارترین تهیه کننده جشنواره امسال است.

علی قائم مقامی تهیه کنندگی دو فیلم سینمایی سیاه باز و گل به خودی را عهده دار است و منوچهر محمدی با تهیه کنندگی خورشید آن ماه و چپ راست در جشنواره حضور دارد.

نکته دیگر حضور چهار فیلمی است که در جشنواره کودک و نوجوان نمایش داده شد و اجازه حضور در بخش داوری جشنواره فیلم فجر هم پیدا کردند. این آثار نارگیل، مهران، بعد از اتفاق و بچه گرگ‌های دره سیب هستند.

در بین کارگردان‌های لیست نام هایی، چون شهریار بحرانی (آفتاب نیمه شب)، علیرضا امینی (راند چهارم)، هاتف علیمردانی (ستاره بازی)، نرگس آبیار (ابلق)، سید روح الله حجازی (روشن)، محمد حسین مهدویان (شیشلیک) و حمید نعمت الله (قاتل و وحشی) به چشم می‌خورد که می‌توانند وزنه‌ای برای جشنواره امسال باشند.

حضور پررنگ فیلم اولی‌ها در جشنواره امسال و رقابت آن‌ها با چند فیلمه‌ها و سرشناس‌های سینما نیز از اهمیت جشنواره فیلم فجر امسال است و جای سوال می‌ماند آیا فیلم اولی‌ها در بخش‌های مختلف شگفتی به دنبال خواهند داشت؟

حضور ۶۲ فیلم سینمایی نیز حائز اهمیت است و کرونا و تغییر شرایط برگزاری جشنواره باعث این اتفاق شد و جریانی جدید در سبک اجرایی این رویداد فرهنگی هنری به وجود آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار