حکیم زاده بااشاره به جزئیات آموزش حضوری دانش آموزان اجبار یا اختیار برای شرکت در کلاس ها را منوط به نظر شورای مدرسه دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در  شبکه خبر درباره چگونگی بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بنا شد تا در مناطق زرد و آبی دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی همچنین دانش آموزان هنرستانی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای برای دروس عملی شایستگی‌های حرفه‌ای و دانش آموزان مناطق آبی با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر آموزش به طور حضوری ارائه شود.

او ادامه داد: در تمام مناطقی که در سراسر کشور وضعیت آن‌ها زرد یا آبی تلقی شود، روند آموزش حضوری مدارس ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر آموزش و پرورش و وظایف و شرایط بازگشایی مدارس به استان‌ها، مناطق و مدیران مدارس ابلاغ شد و بر اجرای دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای آن تاکید جدی شده است.

آموزش مجازی در دوره ابتدایی منبع خوبی برای یادگیری نیست

حکیم زاده با اشاره به اینکه امیدواریم شرایط رو به بهبود باشد تا بتوانیم برای سایر پایه‌های تحصیلی هم آموزش حضوری را داشته باشیم، گفت: چراکه آموزش‌های مجازی در دوره ابتدایی نمی‌تواند منبع خوبی برای یادگیری دانش آموزان باشد و آموزش حضوری حتی در در روز‌هایی محدود می‌تواند کمک کننده باشد.

او بیان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کشور و سایر نقاط جهان آموزش‌های مجازی دانش آموزان ابتدایی را به دلیل اقتضائات سنی بیش از دیگر مقاطع تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین آموزش حضوری تا حد زیادی می‌تواند برای دانش آموزان این مقطع بهتر باشد.

معاون آموزش ابتدایی درباره روال حضور دانش آموزان تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ نفر دانش آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند همچنین در مورد زمان حضور در هفته، زمان برگزاری کلاس و ساعات ورود و خروج شورای مدرسه در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

حکیم زاده گفت: حضور حتی یک ساعت در هفته دانش آموزان ابتدایی به ویژه پایه اول در روند یادگیری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود ً امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم زمان آموزش را بیشتر کنیم و آموزش حضوری را به سایر مقاطع تحصیلی هم تعمیم دهیم.

استفاده از ماسک در کلاس الزامی است

او با اشاره به شیوه نامه بهداشتی در نظر گرفته شده درباره آموزش حضوری اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی توسط مدرسه و دانش آموزان، تهویه کلاس‌های درس و مواردی از قبیل حتما باید رعایت شود و استفاده از ماسک در کلاس درس الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی درباره الزام یا اختیار حضور دانش آموزان از اول بهمن گفت: این موضوع در اختیار شورای مدرسه است، اما با توجه به اشتیاقی که از خانواده‌ها دیدیم احتمال می‌دهیم با این موضوع موافق باشند.

حکیم زاده درباره سرویس مدرسه گفت: توصیه می‌کنیم خانواده‌ها در این مورد همراهی لازم را انجام دهند و خودشان ایاب و ذهاب کودکانشان را انجام دهند.

او تصریح کرد: شبکه نظارتی در سطح استان‌ها و مناطق فعالیت می‌کند و خوشبختانه در بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت آموزش و پرورش عملکرد خوبی داشته است و ما برای مدرسه هم نقش نظارتی تعریف کردیم.

تعطیلی زنگ ورزش و بوفه مدارس در ایام آموزش حضوری

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه این بلامانع بودن حضور در مدرسه صرفا برای پایه‌های اول و دوم است، تصریح کرد: مدارس باید براساس آنچه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کند عمل کنند و خارج از این موضوع تخلف است.

او از تعطیلی بوفه مدارس و زنگ ورزش در این ایام خبر داد و اظهار کرد: اطمینان دارم با دغدغه مندی معلمان ابتدایی این دوره‌ها هم به خوبی طی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
وقتی اجباری نباشه به چه درد میخوره؟
اونایی که باید بیان نمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
وضعيت مدارس محيا نيست.مي خواهيد دوباره آمار بيماري را بالا ببريد