مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۵۰۰ تله زنده گیری هوبره در زیرکوه جمع آوری شده است.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شهرستان زیرکوه یکی از بهترین زیستگاه‌های پرنده هوبره (گونه در معرض خطر انقراض) است.

او افزود: تعدادی افراد سودجو و برخی از مردم محلی اقدام به ساخت تله‌های دستی کرده و برای زنده گیری این پرنده کمیاب آن‌ها را در طبیعت کار می‌گذارند و پس از زنده گیری به واسطه‌هایی که در قاچاق هوبره شریک هستند می فروشند.

اکبری اظهار کرد: زنده گیری این پرنده و قاچاق آن به تدریج علاوه بر نابودی این جمعیت مهم از گونه کمیاب هوبره در شرق ایران، باعث نابودی هزاران درخت و درختچه تاغ و دیگر گونه‌های حیات وحش می شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان این که به دلیل شرایط خاص و محدودیت‌های ترددی تعداد کمی تله در منطقه کشف و جمع آوری شده است، عنوان کرد: هر چند از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ تله زنده گیری از این مناطق جمع آوری شده است، اما امیدواریم با آموزش و فرهنگسازی در این زمینه و همچنین همکاری و همیاری مردم محلی روز به روز شاهد کاهش تخریب پوشش گیاهی، تله گذاری و شکار این نوع گونه زیبا و منحصر به فرد در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار