عضو کمیسیون صنایع گفت: ما از صادرات فولاد نیز حمایت کرده‌ایم و حمایت از تولید‌کنندگان در مقابل دلالان در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، رضا تقی پور انوری عضو کمیسیون صنایع در موافقت با طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار گفت: از اول سال ۹۹ به دلیل عدم تمدید مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، نظارت بر بازار فولاد برداشته شد که این اقدام فاجعه اقتصادی را شکل داد.

وی بیان کرد: در ۱۷ میلیون تن شمش، هر کیلو ۵ هزار تومان به فروش رفت؛ یعنی ۸۵ هزار میلیارد تومان گران‌تر فروخته شده که به جیب دلالان رفته است و ما قصد داریم جلوی این روند را بگیریم.

تقی پور خاطر نشان کرد: این موضوع باعث شد قیمت شمش ۱۰۲ دلار گرانتر از نرخ جهانی به بازار فروخته شود در حالی که برای تولید آن آب، برق و گاز یارانه‌ای داده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع بیان کرد: برخی نگران نحوه صادرات فولاد هستند که باید بگوییم در همه حلقه‌ها صادرات پیش‌بینی شده است و مازاد عرضه به صورت هفتگی حساب شده و ماهانه به تولیدکنندگان ابلاغ می‌شود تا محصولات خود را صادر کنند؛ لذا ما از صادرات فولاد نیز حمایت کرده‌ایم؛ حمایت از تولید‌کنندگان در مقابل دلالان در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار