مرادنیا گفت:استان کردستان با تولید سالانه ۴۰ هزارتن گوشت از قطب‌های مهم تولید پروتئین کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از پنج طرح دامپروری بنیاد مستضعفان در قروه گفت: ایجاد امنیت غذایی و اشتغال پایدار توسط بنیاد مستضعفان کاری ارزشمند و بزرگ است که موجب قطع وابستگی کشور به خارج از می‌شود.

او افزود:امیدواریم شاهد افتتاح چنین پروژه‌های بیشتری برای رفع نیازمندی‌های کشور باشیم.

مرادنیا در ادامه گفت: کردستان می‌تواند به عنوان قطب تولید گوشت قرمز یکی از ظرفیت‌ها مناسب در این زمینه باشد.

استاندار کردستان بیان کرد: این استان با همه محرومیت‌ها سالانه ۴۰ هزارتن گوشت تولید می‌کند که در نتیجه وجود آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز و توسعه دامپروری حاصل شده است.

مرادنیا افزود: در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد که ۲۵۰ هزارتن شیر تولید و روانه بازار مصرف استان و خارج از استان می‌شود.

استاندار کردستان به بستر مناسب مراتع بی نظیر این استان اشاره کرد و از بنیاد مستضعفان خواست تا از این ظرفیت برای توسعه دامپروری استان و کمک به تامین امنیت غذایی پایدار استفاده شود.

گفتنی است؛در این آیین پنج طرح دامپروری احداث شده در کشور با هزینه سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسیده که با افتتاح از این طرح‌های برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و ۷۴ هزار تن شیر، ۵۹ هزار تن خوراک دام و سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز به ظرفیت تولید سالانه اضافه می‌شود.

گاوداری ۶ هزار راسی گل دشت قروه کردستان، گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه، کارخانه خوراک دام رحمت‌آباد نطنز و واحد پرواربندی پنج هزار راسی فجر اصفهان، کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دانه‌چین اراک‌ از جمله طرح‌های به بهره برداری رسیده به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس بنیاد مستضعفان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.