افتتاح ۱۵ طرح آبرسانی روستایی در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۱۵ طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان با دستور وزیر نیرو و استاندار زنجان، همزمان با هفته سی و ششم پویش #هر-هفته-الف-ب-ایران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزء قاسمی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با بهره برداری از  ۱۵ طرح آبرسانی روستایی، جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۵۹۸ نفر از خدمات آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می‌شوند.

او با اشاره اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری معادل ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: در دوره ساخت این طرح‌ها برای ۱۵۳ نفر و در دوره بهره برداری برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال شده است.

جزء قاسمی ادامه داد: در قالب این طرح‌ها ۷ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب احداث شده است.

او به احداث ۴۱ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب اشاره کرد و گفت: از دیگر عملیات انجام گرفته در این پروژه‌ها ساخت ۹ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۱ لیتر بر ثانیه می‌باشد.

جزء قاسمی افزود: تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی برای ۲ هزار و ۳۵۷ خانوار در مناطق روستایی استان زنجان، توسعه پایدار، مهاجرت معکوس به روستا‌ها و ارتقاء سطح بهداشت و رفاه ساکنین این مناطق را به دنبال خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.