فاز نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم آماده بهره برداری

مرحله نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم پنجشنبه این هفته (۲۵ دی) با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، قاسم محمودی، مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم گفت: مرحله نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت، پنجشنبه این هفته (۲۵ دی) با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد.

محمودی افزود: با راه اندازی مرحله نخست این پالایشگاه برای ۱۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

او گفت: ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت در دو فاز ۳۵ هزار بشکه‌ای آغاز شده و اکنون مرحله نخست آن آماده بهره برداری است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم افزود: هزینه اجرای این طرح ۱۳۵ میلیون یورو برآورد شده است که ۸۵ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی و بقیه از منابع داخلی شرکت و سهامداران تامین می‌شود.

محمودی به تامین خوراک پالایشگاه از چاه‌های سروش و نوروز اشاره کرد و افزود: نفت خام به اسکله اختصاصی حرا در مجاورت پالایشگاه منتقل و سپس به وسیله خط لوله‌ای به طول یک کیلومتر به مخازن پالایشگاه هدایت می‌شود.

او گفت: نفت خام سنگین به ترتیب با وارد شدن در دو واحد تقطیر در اتمسفر و خلاء، مواد سنگین قیری از آن جدا و در نهایت دو محصول قیر و نفت خام سبک تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش قشم افزود: نفت خام سبک تولیدی در این پالایشگاه نیز نسبت به نفت خام سنگین ورودی، حدود پنج دلار ارزش افزوده دارد.

محمودی گفت: هدف صادراتی پالایشگاه نفت قشم کشور‌های آفریقایی و هندوستان است که موجب افزایش رتبه ایران در بازار‌های جهانی می‌شود.

پالایشگاه نفت خام سنگین قشم در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار در حال احداث است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.