آغازبهره برداری از ۲ طرح آبرسانی روستایی در استان همدان

بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای «ورکانه» و «یارمجه باغ» استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدهادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درمراسم  بهره برداری از این طرح‌های آبرسانی که در ارتباط زنده تصویری با «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز (سه‌شنبه) و در قالب سی و ششمین هفته پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» این طرح آبرسانی با اعتباری معادل یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان آغاز شد، گفت: ۲۳۰ روستای استان همدان با جمعیتی معادل ۲۲۲ هزار و ۳۹ نفر از ابتدای سال ۹۲ (فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم) زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته و از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ روستای دیگر با جمعیت ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر از خدمات شبکه آب سالم و فاضلاب بهره‌مند شده اند که برهمین اساس شاخص بهره مندی از آب در روستا‌های استان همدان به ۷۹.۱۱ درصد رسیده است.

حسینی بیدار اظهار داشت: امروز و در قالب برنامه «پویش هرهفته-الف-ب-ایران»، بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای «ورکانه» در شهرستان همدان و «یارمجه باغ» در شهرستان رزن با اعتبار یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان آغاز و یک هزار و ۴۳۲ نفر جمعیت ساکن در روستاهای «ورکانه» همدان و «یارمجه باغ» شهرستان رزن  از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی به روستای ورکانه با ۷۱۳ نفر جمعیت، خط انتقالی به طول چهار هزار و ۱۰۰ متر و بهسازی سه دهنه چشمه انجام شده است.

حسینی بیدار افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به این روستا در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به مجتمع آبرسانی «تخت - چهاربلاغ» روستای «یارمجه باغ» شهرستان رزن گفت: با بهره برداری از این مجتمع ۷۱۶ نفر جمعیت ساکن در این روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

او ابراز داشت: در این طرح حفر و تجهیز چاه دهانه گشاد به عمق ۲۵متر، بهسازی چهار دهنه چشمه، اجرای هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال، اصلاح و توسعه یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع داخلی، ساخت مخزن بتنی ۲۰۰ متر مکعبی، فنس کشی محوطه تاسیسات به طول ۱۳۶متر و اجرای خط برق به طول ۱۷۰ متر اجرا و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: برای اجرای طرح آبرسانی به روستای یارمجه نیز یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار