مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ نفر شتر به منظور پرواربندی از طریق بازارچه‌های مرزی از ابتدای دیماه تا کنون وارد این استان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مبین‌علی میرمدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قرار است سالانه از محل دام پرواری که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گوشت استحصال شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

او  با اشاره به اینکه این ظرفیت با توجه به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان و وجود کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی می‌تواند به ۱۰۰ هزار تن هم افزایش یابد بیان کرد: روند واردات دام از بازارچه‌های مرزی استان به کشور شتاب می‌گیرد و با این کار قیمت گوشت قرمز در داخل کشور کاهش می‌یابد.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولین محموله دامی با ۶۰ نفر شتر هفتم دی از طریق بازارچه‌های استان وارد کشور شد و این روند ادامه دارد تصریح کرد: پس از چندین ماه تعطیلی به دلیل نوسانات ارزی، واردات دام از طریق بازارچه‌های مرزی این استان از سر گرفته شده است.

 گوشت قرمز کشور و نبود ثبات در بازار آن یکی از مشکلات این روزهای کشور به شمار می‌رود و این در حالیست که سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت‌های مرزی، پتانسیل آن را دارد تا بتواند با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور مشکلات گرانی و بی‌ثباتی بازار عرضه این کالای اساسی مردم را رفع کند.

سیستان و بلوچستان از امتیاز هم‌مرزی با افغانستان و پاکستان بهره می‌برد و این ۲ کشور هم در امر پرورش و صادرات دام سبک و سنگین فعالیت فراوانی دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار