رحمانی: یکسان سازی حقوق کارمندان دولتی خط قرمز مجلس است

رئیس مجلس نمایند‌گان افغانستان گفت: یکسان سازی حقوق کارمندان دولتی خط قرمز نمایندگان در تصویب بودجه ۱۴۰۰ است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایند‌گان افغانستان گفت: یکسان سازی حقوق کارمندان دولتی خط قرمز نمایندگان در تصویب بودجه ۱۴۰۰ است.

رحمانی در نشست امروز (چهارشنبه ۲۴ جدی/ دی ماه) اظهار داشت: تا زمانی که حکومت به خواست ماموران، اجیران، معلمان، کارمندان پایین رتبه، معلمان، سربازان و افسران برای یکسان سازی حقوق ها توجه نکند، مجلس نمایند‌گان بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را تصویب نخواهد کرد.

وی افزود که بر اساس طرحی که نمایندگان تصویب کرده اند، یکسان سازی حقوق کارمندان دولت از کدهای ۹۱ و ۲۱ تا ۲۵ بودجه اجرا خواهد شد.

رحمانی در این نشست همچنین گفت که پیشنویس دوم بودجه ۱۴۰۰ دوباره از سوی وزارت مالیه به مجلس نمایندگان فرستاده شده است.

رئیس مجلس افغانستان اضافه کرد: پیشنویس اول بودجه برای اصلاح و مفیدسازی آن رد شده بود، زیرا در پیشنویس قبلی اصل عادلانه و متوازن بودن آن و یکسان سازی حقوق کارمندان دولت در نظر گرفته نشده بود.

وی از کمیسیون امور مالی و بودجه مجلس خواست که پیشنویس دوم بودجه را با دقت و با درنظرداشت یکسان سازی حقوق کارمندان دولت بررسی کند و به واحدهایی که بدون تصویب مجلس نمایندگان خلاف قانون بر اساس فرمان ریاست جمهوری ایجاد شده است بودجه ندهد.

مجلس نمایندگان افغانستان پیش از این طرح نخست بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را رد کرده بود.

کابینه افغانستان روز دوشنبه پیشنویس دوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را تایید کرد. در این پیشنویس بیش از ۲۰ میلیارد اضافه شده و شماری از پروژه‌ها افزوده و شماری دیگر کم شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.