مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : چند طرح عمرانی، آموزشی و بهداشتی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ۱۱ بهمن ماه امسال به صورت ویدیو کنفرانس و پخش زنده با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : این طرح‌ها مربوط به سازمان نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی در پنج نقطه از مناطق زلزله زده استان است.

او گفت : ۱۵ هزار کیلومتر از جغرافیای استان شامل ۹ شهرستان، ۲۲ شهر و هزار و ۶۳۰ روستا متاثر از زلزله بوده است.

بالایی افزود: جهاد کشاورزی گزارش ساخت ۱۲ هزار و ۹۰۰ جایگاه دام را به رئیس جمهوری ارائه خواهد داد و دانشگاه علوم پزشکی نیز به صورت ویژه برنامه افتتاح بیمارستان اسلام آبادغرب را خواهد داشت.

او به برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: این سازمان نیز ۲۶۲ مدرسه با هزار و ۶۵ کلاس درس و ۳۰۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته است که ۱۶۳ میلیارد تومان آن اعتبار دولتی و ۱۳۸ میلیارد تومان هم با کمک‌های خیرین مدرسه ساز تعلق دارد.

بالایی برنامه افتتاح طرح‌های راه و شهرسازی را از محل مسکن مهر سرپل ذهاب اعلام کرد و گفت: مسکن مهر سرپل ذهاب به صورت نماد تخریب‌های زلزله در اذهان مردم نقش بسته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.