لزوم تقویت نگاه صیانتی، حفاظتی و مراقبتی از اراضی ملی و منابع طبیعی در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از لزوم تقویت نگاه صیانتی، حفاظتی و مراقبتی از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و طبیعی با قدردانی از اقدامات و عملکرد نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی در خصوص صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، که با وجود تمامی کمبود‌ها برای حفاظت از آن تلاش می‌کنند گفت: وجود حساسیت‌ها و دلسوزی‌ها برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار ارزشمند است لذا در این بین بخش‌ها و واحد‌های مختلف دستگاه‌ها از جمله نقش نمایندگان حقوقی ادارات در پیگیری مجدانه پرونده‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی برای مدیران بسیار حایز اهمیت و راهگشا می‌باشد.

او با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم، پیش‌بینی را فراتر از آن عنوان کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدامات را بر همین مبنا قرار دهیم تا از بروز مسائل و مشکلات و نیز از تبعات و آثار سوء بروز تخلف در این حوزه جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: دستگاه قضایی استان در کنار صدور احکام قطعی و بازدارنده همواره در خصوص ارائه مشاوره‌های حقوقی به دستگاه‌ها آمادگی دارد تا آموزش‌های لازم را برای مدیران و نمایندگان حقوقی ارائه دهد تا به صورت منسجم و هماهنگ در برخورد با متخلفان، متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و منابع طبیعی اقدامات نتیجه بخش محقق شود.

عتباتی بیان کرد: هر چند دستگاه قضایی در برخورد با متصرفین و مخربین اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم بوده و با متخلفین قاطعانه برخورد می‌کند، ولی دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی نباید منتظر بمانند تا تخلفی صورت گیرد تا بعد از آن با تشکیل پرونده‌های قضایی اقدام کنند.

او در ادامه با اشاره به بخشنامه و دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص ترک فعل مدیران و کارکنان دولت نیز گفت: متاسفانه برخی از این مشکلاتی که به دلیل ترک فعل‌ها رخ داده باعث بروز مشکلات و تضییع بیت المال می‌گردد که دستگاه قضایی با جدیت به این موضوع ورود کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بحث مقابله و برخورد با زمین‌خواران به ویژه دانه درشتان نیز گفت: دستگاه قضایی با کسانی که با سوءاستفاده از عدم نظارت‌ها اقدام به زمین خواری می‌کنند افزود: دستگاه قضایی در هماهنگی کامل با نهاد‌های انتطامی، امنیتی و اطلاعاتی با متخلفین قاطعانه برخورد می‌کند.

عتباتی همچنین اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد تک برگی و ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی در تسریع اجرایی نمودن این قانون تاکید کرد و افزود: مسلما تثبیت مالکیت موجب کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی در محاکم شده و امنیت سرمایه‌گذاری و روانی در شرکت‌ها را در پی خواهد داشت.

او در پایان در خصوص فعالیت تعاونی‌های مسکن ادارات نیز گفت: با اقدامات غیر قانونی تعاونی‌های مسکن که در قالب تعاونی‌های مسکن ادارات، اراضی مرغوب کشاورزی را متصرف شده و با وعده‌های دروغین با کشاورزان توافق می‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از نهاد‌ها و دستگاه‌های ناظر نیز خواست تا با بازدید‌های میدانی مستمر و مداوم هر گونه موارد تخلف را سریعا به مراجع قضایی و انتظامی گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.