رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس ارزیابیهای انجام شده از طریق سامانه جامع مدیریت سوانح و حوادث جادهای و گزارشات واصله مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جادهای کشور اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل در سریعترین زمان به شکایات مطرح شده از طرف مردم، رانندگان و شرکتها رسیدگی کرده و حائز رتبههای برتر کشوری شد.
او با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۱۳۰ رای نیز صادر شده تصریح کرد: از این میزان رای ۱۱۲ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۸ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوسها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیونها عنوان کرد.
شیرین زاده با بیان اینکه مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اردبیل اطلاع دهند افزود: خدمات شرکتهای متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع میشود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.
او گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل ونقل جادهای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکتها و موسسات ترابری جادهای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام میشود.
انتهای پیام/ح