مدیریت توزیع برق شهرستان سروآباد از اتمام پروژه تبدیل ۱۶ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شهر سروآباد با هدف استاندار سازی شبکه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبدالله آذری مدیریت توزیع برق شهرستان سروآباد گفت:تاکنون کل شبکه فشار ضعیف شهر سروآباد در دو فاز مجزا و با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال اصلاح و به بهره برداری رسیده است.

او هدف از اجرای این پروژه مهم را استاندارد سازی شبکه توزیع برق این شهرستان با ۲۲۵۰ خانوار از طریق تبدیل آن به کابل خودنگهدار دانست و افزود: این شبکه شامل ۳۵فیدر به طول بیش از ۱۶هزارمتر می‌باشد که از طریق ۱۵دستگاه پست هوایی تغذیه می‌شود و در حال حاضر هیچ سیم مسی در سطح شهر سروآباد وجود ندارد و کل شبکه شهر سروآباد اکنون از طریق امنیت بالایی برخوردار است.

مدیریت توزیع برق شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه شهرستان مرزی سروآباد با جمعیت ۲۲۵۰ خانوار دارای ۷۳ روستا درمناطق کوهستانی و صعب العبور واقع شده است،گفت: تاکنون تعداد ۸ روستا به مسافت ۲۰ کیلومتر در این شهرستان به کابل خودنگهدار تجهیز شده است.

او با اشاره به مزایای تبدیل سیم به کابل خودنگهدار بیان کرد:مزایای اجرای این پروژه رفع ضعف ولتاژ، جلوگیری از سرقت اموال عمومی از جمله سیم مسی، رفع حریم تعدادی از ساختمان‌های مسکونی و تجاری و عدم نیاز به شاخه زنی و قطع درختان سطح شهر و روستا با هدف کمک به مسائل زیست محیطی را، نام برد.

آذری گفت:پروژه تبدیل ۲ هزارو هشتصد متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در روستای دزلی شروع شده که امید است در روز‌های آتی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: برق رسانی ، کابل برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.