به گفته استاندار کرمانشاه طرح پیاده‌راه شدن خیابان «مدرس» کرمانشاه تا سال ۱۴۰۰ اجرایی نخواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۲۵ دی) در سالن شهدای دولت برگزار شد، از پیاده‌راه شدن خیابان مدرس به عنوان طرح بسیار خوبی یاد کرد که اجرای آن برای کلانشهر کرمانشاه حیاتی است و همه بر اجرای آن توافق دارند.

او مهمترین نکته درباره این طرح را زمان مناسب برای اجرای آن دانست و تاکید کرد: پیاده‌راه شدن مدرس زمانی خوب و موفق خواهد بود که همراهی و مشارکت شهروندان خصوصا کسبه این محدوده را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط سختی که کسبه طی چند ماه اخیر به دلیل شرایط بیماری کرونا با آن مواجه بودند و خسارت سنگینی متحمل شدند، یادآور شد: اکنون درخواست بازاریان این است که پیاده‌راه شدن مدرس تا پشت سر گذاشتن بازار شب عید اجرایی نشود.

بازوند از توقف این طرح تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و با بیان اینکه به شهردار کرمانشاه نیز اعلام شده که پیاده‌راه شدن مدرس فعلا تحت هیچ شرایطی شروع نشود، عنوان کرد: عملیاتی شدن این طرح در سال ۱۴۰۰ و بعد از هماهنگی با اصناف خواهد بود.

بین سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، محل احتمالی سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری وزارت نفت

او سپس از سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری وزارت نفت در کرمانشاه خبر داد و بیان  کرد: تیم کارشناسی به این منظور اکنون سه روز است در کرمانشاه و از طریق بالگرد در حال شناسایی ظرفیت‌های منطقه و وضعیت میادین گازی هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه میادین گازی محدوده بین گیلانغرب و سرپل‌دهاب برای اجرای این سرمایه‌گذاری مناسب شناخته شده، یادآور شد: قرار است در این منطقه یک پالایشگاه و یک پتروشیمی احداث شود.

بازوند معتقد است، مجموع این سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی و همچنین پتروشیمی اسلام آبادغرب که عملیات آن تا حدودی آغاز شده، می‌تواند بخشی از عقب ماندگی‌های کرمانشاه که عمدتا مربوط به سال‌های جنگ بوده را جبران کند.

او اجرای طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را زمینه‌ای برای توسعه استان دانست و تاکید کرد: همه باید کمک کنیم هرگونه مانع پیش روی اجرای این طرح‌ها برداشته شود.

جاذبه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب برای سرمایه‌گذاری

استاندار کرمانشاه سپس از آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یاد کرد و گفت: این منطقه به احتمال زیاد جزو مناطقی است که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رسید.

بازوند تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را گامی برای رونق اقتصادی شهرستان‌های این محدوده دانست و تاکید کرد: قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

او برپایی یک همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران به این منطقه که از سوی نماینده این حوزه پیشنهاد شده را مورد استقبال قرار داد و افزود: بهتر است این همایش را پس از تصویب منطقه آزاد تجاری برگزار شود تا بتوانیم ثروت بیشتری را برای این منطقه جذب کنیم.

استاندار کرمانشاه همجواری با مرز عراق، وجود مرز‌های رسمی متعدد، بازگشایی مرز خسروی پس از سال‌ها و ... را از مجموع مواردی دانست که این چند شهرستان را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌کند.

بازوند همچنین از پیگیری جدی برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه هم خبر داد که از طرف ایران آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد و ابراز امیدواری کرد این بازگشایی اواخر امسال یا اوایل سال آینده انجام شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.