رئیس پلیس شهر واشنگتن دی سی به شهروندان آمریکایی درباره تهدیدات امنیتی در مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، رابرت جی کانت، رئیس پلیس واشنگتن دی سی به شهروندان آمریکایی هشدار داد به محل برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) نزدیک نشوند.

بر این اساس، سرپرست پلیس پایتخت آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره فضای امنیتی روز مراسم تحلیف گفت: شهردار (واشنگتن) از ساکنان شهر و از بازدیدکنندگان از سراسر کشور خواسته است تا برای این مراسم به واشنگتن دی سی نیایند. تهدید مطرح، تهدید جدی امنیتی است. ما در تلاش هستیم تا این تهدید‌ها را کاهش دهیم. ما به شدت بر کار‌هایی تمرکز داریم که به ما واگذار شده است.

تقویت تدابیر امنیتی با استقرار نیرو‌های نظامی در واشنگتن

حدود بیست هزار نیروی امنیتی گارد ملی آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن در شهر واشنگتن دی سی مستقر شده اند. این تعداد نیروی امنیتی، سه برابر مجموع نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در عراق و افغانستان و سوریه حضور دارند.

این تعداد نیروی امنیتی به علت ماجرای پیش آمده در هفته گذشته و یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی مستقر شده اند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

حضور ۲۰ هزار نیروی نظامی در واشنگتن پایتخت آمریکا که روزگاری «قلب دموکراسی» نامیده می‌شد، این سوال را ایجاد کرده است که آیا شرایط امنیتی این کشور از دیگر کشور‌هایی که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به آنجا لشکرکشی کرد، بدتر شده است؟ تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان کمتر از پنج هزار نفر است.

رئیس اف بی آی هم اعلام کرد، حجم گسترده‌ای از گفت‌وگو‌های اینترنتی درباره تهدید علیه مراسم تحلیف ریاست جمهوری دیده می‌شود. درباره احتمال بروز خشونت در مراسم تحلیف نگران هستیم و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر را به دلیل یورش به ساختمان کنگره بازداشت کرده ایم.

همچنین با نزدیک شدن به روز تحلیف بایدن، پلیس آمریکا برای تأمین امنیت کاخ سفید و ساختمان کنگره به نصب دیوار‌های آهنی در خیابان‌های اطراف روی آورده است.

هشدار درباره تهدید جدی امنیتی در مراسم تحلیف بایدن/ ۲۰ هزار نظامی در واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند

دیدار معاون ترامپ با نیرو‌های گارد ملی در اطراف کنگره

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا با نیرو‌های گارد ملی که برای تامین امنیت مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این کشور در اطراف ساختمان کنگره مستقر شده اند، دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، این نیرو‌های نظامی آمریکا از نظر تسلیحاتی به شدت مجهز هستند و «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در محوطه‌ خارج از ساختمان کنگره با شماری از این نیرو‌های امنیتی دیدار کرد. مایک پنس در این دیدار ضمن تشکر از این نیرو‌ها بر اهمیت نقش آن‌ها در اوضاع کنونی آمریکا تاکید کرد.

مایک پنس هدایت جریان انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن را برعهده گرفته است. باتوجه به خودداری ترامپ از شرکت در مراسم تحلیف، بر اساس قوانین آمریکا مایک پنس این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت. ترامپ از پذیرش مسئولیت‌ها قانونی خود در مقام رئیس جمهور آمریکا در این شرایط خودداری کرده است و به همین علت، نقش آفرینی معاون او بسیار اهمیت دارد.

سی ان ان: حاکم شدن فضای خشونت و ترس بجای امید در آمریکا

سی ان ان نیز در این باره گزارش داد،  در آستانه‌ مراسم تحلیف بایدن، فضای خشونت و ترس به جای امید در آمریکا حاکم شده است.
 
پنج روز تا زمان برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا باقی مانده است. در چنین شرایطی بایستی درباره طرح‌های ابتکاری دولت جدید و انتقال قدرت و امید صحبت می‌شد اما حالا در آمریکا، همه‌ این امور تحت الشعاع خشونت، ترس و هرج و مرج قرار گرفته است. اقدامات روز‌های آخر دونالد ترامپ، تحریک به خیزش ضدحکومت در ساختمان کنگره در هفته‌ گذشته بود. همین مسئله سبب شده است او برای دومین بار با موضوع استیضاح مواجه شود.

طرح استیضاح ترامپ با ۲۲۹ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف قانونگذاران ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید. در این میان نام ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و هم‌حزبی ترامپ بعنوان رأی‌دهندگان مثبت به طرح استیضاح ترامپ، دیده می‌شود.

سرنوشت نهایی ترامپ و استیضاح او بدست مجلس سناست و با وجود رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا، این سناست که این امر را محقق می‌کند و از این رو سناتور‌های آمریکایی باید رأی مثبت کافی دهند.

در صورت تحقق طرح استیضاح ترامپ، او بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار و در طول تاریخ این کشور، طی چهار سال، دو بار استیضاح می‌شود.

از سوی دیگر نیز برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در آمریکا بر این امر معتقدند که با توجه به مخالفت میچ مک کانل، رئیس اکثریت سنا با تشکیل جلسه اضطراری این مجلس برای تصمیم‌گیری درباره استیضاح ترامپ و در پی آن ادامه مرخصی اعضای سنا تا تاریخ ۱۷ ژانویه، این موضوع دور از ذهن است که در یک هفته باقی مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، وی از طریق استیضاح، برکنار شده و کاخ سفید را ترک کند.

چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه، در حالیکه نمایندگان کنگره مشغول شمارش آرای الکترال و تایید پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا بودند، هواداران ترامپ بعد از سخنرانی تحریک آمیز او به ساختمان کنگره یورش بردند و با ایجاد جو رعب و وحشت و بر جای گذاشتن شش کشته از جمله ۲ افسر پلیس، جلسه کنگره را به تعطیلی کشاندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۷ دی ۱۳۹۹
بایدن هم پیر و پارتال است
بابا مجازی برگزار کن
و قال قصیه را بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دو احتمال وجود دارد یا ترامپ شکست را قبول کرده و با تدابیر امنیتی قصد تبریه خودش را دارد تا برای دوره بعدی بیاد احتمال دوم این که تامین امنیت مراسم تحلیف توسط ارتش یک نقشه است کنگره و بایدن تو مشت ارتش اند روز تحلیف انها را دستگیر میکنند با اعلام حکومت نظامی ترامپ را به عنوان رییس جمهور معرفی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
فیلم زیاد نبین بابا جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
تا يه شر برا دنيا درست نشده مخفيانه برگزار كنن بره پي كارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آمريكا به اين بزرگي بايد چند قسمت بشه و هر قسمت يك رئيس جمهور داشته باشه حالا كه ترامپ كوتاه نمياد بذارن رئيس جمهور چند ايالت باشه وگرنه پوست بايدن رو در اين چهار سال ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۵:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فرصت خوبی ، برای انتقام سخت !!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آخ جون افول آمریکا در راهه....
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به داد بورس برسید نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
آمریکا به وضوح نشان داد که یک حکومت نظامی است نه مردمی و آزادی بیان در آن دروغی بیش نیست هرکس چیزی بگه که پسند اربابان قدرت و ثروت نباشه حذف میشه از فضای رسانه ای و مجازی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۳:۰۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
امریکا رو به نابودی شکست اقتصادی سیاسی فرهنگی و افول است و هیچ فردی توان مقابله با ان را ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
به داد بورس برسید نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۹
حالا که شش ماه هست انتخابات آمریکا سایه اش بر بورس ما گذاشته
خسته شدیم دیگه
آخرین اخبار