امام جمعه آبادان:

یکی از مصادیق تقوا شناخت زندگی اهل بیت عصمت و طهارت است

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور گفت: یکی از مصادیق تقوا شناخت زندگی اهل بیت عصمت و طهارت و حرکت کردن در این مسیر است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در خطبه عبادی ، سیاسی این هفته شهرستان با بیان اینکه باید در زندگی تقوای الهی را رعایت  کنیم گفت: یکی از مصادیق تقوا شناخت زندگی اهل بیت عصمت و طهارت و حرکت کردن در این مسیر است .

او با اشاره به مناسبت های پیش رو و قرار گرفتن در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت به مناسبت این ایام افزود: این ایام فرصت مناسبی برای شناخت این بزرگوار و شناخت مسیر آن است ، زندگی حضرت  فاطمه زهرا (س) یعنی شناخت امامت ، ولایت و اصل اساسی زندگی ما بر محور ولایت می چرخد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: اینکه می گویم ایام فاطمیه باید زنده نگه داشته شود به این خاطر است که با قوانین الهی آشنا شویم ،  یاد بگیریم ، تبیین،تبلیغ و عمل کنیم  و تلاش کنیم این سیره در زندگیمان جاری شود .

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور گفت: در نظام جمهوری اسلامی جایی که ما گوش به فرمان امر مسلمین بودیم و جلو رفتیم آسیب ندیدیم و موفق بودیم و درهر برهه و امور زندگی هرکجا که عمل کردیم موفق بودیم .

او اضافه کرد:  در زمان ایام فاطمیه کلاس این مکتب باید به گونه ای شود که زمینه بصیرت جامعه رشد کند ، جامعه در قبال تمام امورات احساس وظیفه کند.

امام جمعه آبادان افزود:در بیانیه گام دوم که به سالگرد آن نزدیک می شویم حضرت آقا موضوعات مهمی در حوزه های مختلف همچون رفع مشکلات جوانان و مسکن آنها  ، اجرای اندیشه های دینی ،تکیه برخود باوری در نظام جمهوری اسلامی از جمله خنثی سازی تحریم ها را تبیین  و اشاره کردند .

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور گفت: تا چه اندازه این مسائل به مطالبه گری عمومی و فهم عمومی جامعه تبدیل شده است ؟خنثی سازی تحریم ها یعنی به توانایی داخلی خودمان تکیه کنیم کارخانه ها و کشورمان را بسازیم و زمینه رشد را در کشور فراهم کنیم.

او در ادامه سخنانش با اشاره به کمبود روغن در سطح شهرستان گفت:چرا کسی بر کمبود و توزیع روغن نظارتی نمی کند؟چرا در سرزمین خودمان با این همه وسعتی که دارد نمی توانیم مواد اولیه مورد نیاز روغن سازی را تامین کنیم؟

  امام جمعه آبادان اضافه کرد: چرا منطقه آزاد اروند هزینه ای را که صرف واردات می کند صرف کارخانه سازی نمی کنند؟در این منطقه می توان کارخانه های مختلفی از جمله کیف، کفش و لباس که  با قیمت پایین تمام می شود و بسیاری از مردم استان های مختلف برای خرید به این منطقه سفر می کنند چون منطقه آزاد است و نیازی به پرداخت عوارض و گمرک ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور  در پایان نیز به سالروز شهادت نواب صفوی این روحانی خستگی ناپذیر و مجاهد و مفتخر به مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین روز غزه اشاره کرد.

انتهای پیام/  د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.