رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: نیازمند تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و رویکرد تعاملی در سطح منطقه و روابط بین الملل هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ششمین کنگره حزب ندا گفت: جهان و ایران در تب بیماری مهلک کرونا می‌سوزد و آثار آن بر همه ابعاد رندگی بشری پدیدار است.

 رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: از سویی جهان از شر ریاست جمهوری لجوج، جنگ‌طلب و ویرانگر در ایالات‌متحده رها می‌شود و ایران عزیز با بیم و امید چشم‌انتظار پیدایش شرایطی نوین و جدید برای برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات متعدد است. تحریم‌های خانمان‌سوز چندین ساله از یک‌سو و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و معیشتی کرونا در کنار بی‌تدبیری‌ها ندانم‌کاری‌های داخلی؛ بحران‌ها و شرایطی را برای کشور عزیزمان فراهم کرده که آثار آن را بر طبقات محروم و حتی در طبقات متوسط جامعه مشاهده می‌کنیم.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه بسیار لازم و ضروری است، تحول در سیاست خارجی کشور در جهت ارتفاع منافع ملی، در اقتصادی کشور و خدمت به شهروندان کشور است که کشورمان امروز به آن نیاز دارد. لازمه این کار تنش‌زدایی در عرصه سیاست خارجی و رویکرد تعاملی در سطح منطقه و در حوزه روابط بین‌الملل است.

 او گفت: امروز بعد از گذشت ۱۵۰ سال از جنبش مشروطه ملت ایران، ایرانیان همچنان به دنبال اصلاح وضع موجود خود است. ملت اصلاح‌طلب اصلاح گران واقعی را می‌خواهند که برای نیل به مطالبات خود به جز اندیشه، در عمل بتوانند برون‌رفت از مشکلات و توسعه ایران عزیز برای همگان فراهم کنند.

 فراهانی در ادامه با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله شورای مرکزی پنجم حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: در یک‌ساله گذشته مجموعه ۲۴ جلسه شورای مرکزی برگزار شد که ۷ جلسه آن حضوری و ۱۷ جلسه به علت شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد و اعضا در جلسات حضور با آمار ۶۳ درصدی و در جلسات مجازی باکیفیت ۷۳ درصدی حضور پیدا کردند. به‌طوری‌که حزب هر دو هفته یک‌بار یک جلسه برقرار کرده و در کنار جلسات فوق‌العاده در برگزاری جلسه به مصوبات آیین‌نامه پایبند بوده است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندا افزود: ازجمله مسائلی که در جلسات شورای مرکزی مطرح بود، تحلیل مسائل حزب طبق گزارش‌گیری از روسای شورای سیاست‌گذاری و اجرایی در تمامی جلسات شورای مرکزی جز ثابت جلسات بوده است. رصد وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به‌خصوص بعد از همه‌گیری کرونا و گزارش‌های استان‌های مختلف در این مورد، بررسی مباحث انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها، گزارش‌گیری همه کمیته‌ها و دفاتر با دعوت از نمایندگان استانی، رصد مسائل اقتصادی و بحران‌های مرتبط وضعیت بازار طلا، مسکن و ارز و رشد قیمت مواد غذایی، تحلیل انتخابات امریکا، نقش حزب در ساختار آتی حزب در ساختار جبهه اصلاحات، بحث در مورد مواضع غیر کارشناسانه‌ای که در مجلس مطرح است

 مجید فراهانی در پایان تأکید کرد: ایران همچنان در بین دو لبه قیچی تندروی‌ها و افراط گری‌های داخلی و عوامل سرنگونی طلب خارجی از سوی دیگر برای بریدن راه توسعه ملت ایران روبرو است. حزب ندای ایرانیان راه پر نشیب اصلاحات را با تکیه ‌بر سه اصل معبود و قسم‌خورده خود ادامه می‌دهد سه اصل تعامل و مدارا، اصلاحات گام‌به‌گام و توسعه پایدار به‌عنوان شعار‌های حزب همچنان پیش رو و نصب عیان اعضای حزب وجود دارد تا بتوانیم به‌سوی ایرانی آباد، آزاد، سربلند و توسعه‌یافته برای آینده فرزندانمان برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
نصف نفت و گاز دنيا رو داريم ولي داريم عين آفريقاييا زندگي ميكنيم ديگه بايد چيكار كنيم كه خارجيا از ما راضي بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
بخاطر دنيا داريم دلار ٢٥ هزار تومني رو تحمل ميكنيم ديگه دنيا چي از جون ما ميخواد
آخرین اخبار