شبکه های استانی برنامه‌های مختلفی را با مدت زمان ۹ هزار دقیقه و به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روی آنتن می‌برند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سیمای مراکز استان‌ها همچون سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در ارتباط با موضوع شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تدارک دیده‌اند.

امسال و با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت این مهم در اولویت برنامه‌های عزاداری قرار گرفته و بر همین اساس بسیاری از این مراسم در قالب برنامه‌های ترکیبی روتین مراکز همانند برنامه‌های صبحگاهی، خانواده، شبانگاهی، کودک و نوجوان روی آنتن شبکه‌های سراسری و استانی می‌روند.

سیمای مراکز استانی، با برنامه هایی همچون فراق ستاره، کلام معرفت، در سوگ یاس، روضه خانگی، دیدار نامه، کرانه نور، اشک سرخ، بانوی بی نشان، گوهر دریا، مشکات، عطر یاس، هوای حرم، کثر هدایت و اجتماع مردمی فاطمیون تدارک وسیعی برای سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دیده‌اند.

به صورت کلی ۷۰۰ برنامه با مدت زمان ۸۹۴۰ دقیقه از سیمای مراکز ، با محوریت سیره و شخصیت حضرت فاطمه (س) پخش می‌شود.

از مهمترین محور‌هایی که در این برنامه‌ها به آن پرداخته می‌شود می‌توان به ذکر فضائل حضرت زهرا (س)، بررسی تاثیر توسل به حضرت در امور جاری زندگی، گفتگو با همسران شهدای مدافع حرم با عنوان سیره فاطمی در زندگی خانوادگی، سیره حضرت زهرا (س) در جایگاه پشتیبانی از ولایت و امامت و اهمیت دادن به مسئله عفاف و حجاب، الگوبرداری از شخصیت آن حضرت، سبک زندگی فاطمی، شعرخوانی آیینی، مداحی و سخنرانی اساتید حوزوی، ارتباط با بقاع متبرکه، تربیت معنوی و الگوبرداری دختران و زنان از فرهنگ فاطمی و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ایام فاطمیه و مقام والای حضرت زهرا (س) اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار