تجربه نشان داده که مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به حفظ حریم خصوصی شان بسیار اهمیت می‌دهند و دربرابر نقض آن واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «یا اطلاعات شخصی بدهید یا خداحافظی کنید.» همین جمله ساده آغازگر بحرانی بود برای واتس اپ تا جایی که می‌گویند در روز‌های گذشته «بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال تاریخ بشر» با ترک کاربران واتس‌اپ آغاز شده است.

اعتراض‌ها و البته کوچ کاربران واتس اپ تا آن جا بالا رفت که مدیران این پیام رسان برای حفظ کاربرانش، مجبور به انتشار آگهی تمام صفحه در چند روزنامه هندی شده و به تازگی اعلام کرده اند که تغییرات در نظرگرفته شده برای نحوه و شرایط استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان خود را به دلیل واکنش‌های اعتراض آمیز به تاخیر می‌اندازد. امروز از تعداد افرادی که پیام رسان‌های دیگر را انتخاب کردند و دلایل عقب نشینی مدیران واتس اپ از تغییرات نوشته ایم.

خرید واتس اپ توسط فیس بوک
واتس اپ در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد تا به این غول رسانه‌ای در افزایش درآمد کمک کند. درآمدزایی فیس‌بوک از طریق اطلاعات کاربرانش به دست می‌آید. فیس‌بوک، برند‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند به طور مستقیم طرفدارانشان را شناسایی کنند، به همین دلیل بازاریابان شرکت‌های بزرگ درصدد هستند که بتوانند در جامعه میلیاردی این غول رسانه‌ای که فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام را با تعداد حدود پنج میلیارد نفر دارد، درآمد‌های هنگفتی را از طریق تبلیغات به جیب بزنند که کاهش این کاربران در درآمد آن‌ها تاثیر گذار است.

بزرگ‌ترین مهاجرت دیجیتال
سایت تحلیل آپ «سنسور تاور» نشان می‌دهد، سرویس پیام رسان سیگنال تا دهم ژانویه از فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل در سراسر جهان ۷.۵ میلیون بار دانلود شده است که رشد ۴۲۰۰ درصدی نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد. پیام تلگرام هم که توسط مدیر این پیام رسان منتشر شد، افزایش بیش از ۲۵ میلیون نفر را بعد از اعلام تغییرات در واتس اپ نشان می‌دهد و البته این آمار‌ها روز به روز تا نزدیک شدن به ۸ فوریه (۲۰ بهمن) که آخرین مهلت واتس اپ برای تغییرات بود در حال زیاد شدن است. البته باید دید عقب نشینی واتس اپ از تغییرات از این ریزش جلوگیری می‌کند یا همچنان شاهد ریزش کاربران این پیام رسان خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

چرا واتس اپ از تصمیم‌اش عقب نشینی کرد؟
همین ابتدا بگوییم که این ضرب المثل «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!» مصداق بارزی از عملکرد مدیران واتس اپ است و تجربه نشان داده که مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به حفظ حریم خصوصی شان بسیار اهمیت می‌دهند و دربرابر نقض آن واکنش نشان می‌دهند که نمونه آن را در ریزش اخیر کاربران واتس اپ شاهد بودیم، اما همان طور که گفتیم پیام رسان‌ها از فروش شماره ها، اطلاعات و علایق مردم به شرکت‌ها درآمدزایی می‌کنند.

حالا فکر کنید هر قدر این تعداد بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب شان می‌شود. واتس اپ هم از این قاعده مستثنا نیست و با کوچ کاربرانش به پیام رسان‌های دیگر با عث می‌شود درآمدش در این زمینه کم شود و مدیران آن را به فکر بازنگری و به تعویق انداختن تصمیمی که در خصوص تغییرات در به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با فیس بوک گرفته بودند، انداخته است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹
اقا تلگرام رو ازاد کنید کسب کار مردم رو خوابوندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
فقط تلگرام و سیگنال
Iran (Islamic Republic of)
رضائی نژاد
۱۳:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
یه پیام رسان خوب ساخت داخل مثل واتساپ داشتیم
دیگه نیازی بهش نداشتیم
ما که نصب کردیم اپلیکیشنای وطنی رو یا کند بودن یا هنگ میکرد یا آپشنای ضعیفی داشتن
حقیقته لطفا بچاپ مستر ادمین...✅
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
لطفا پیامرسان های ایرانی را از نظر امنیت مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۱:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
پشیمون هم بشن فایده نداره. چون یک ترس رو در مردم جهان ایجاد کردن. ترس از اینکه بگن اطلاعات رو به فیسبوک نمیدیم ولی بعدا مخفیانه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام من که خیالم راحت است چون که از پیام رسان میدین ایران استفاده می کنم آنهم فقط سروش
پلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ دی ۱۳۹۹
واتساپ متعلق به فیسبوک است