استاندار گیلان گفت : از تمامی ظرفیت ها برای اجرای تفاهم نامه تأمین زمین و اشتغال جامعه ایثارگری استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع،  استاندار گیلان در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،  بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای تفاهم نامه تأمین زمین برای ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و ۲ هزار شغل جامعه ایثارگری استان تأکید کرد و گفت: فرمانداران، جلسات شهرستانی در این خصوص را با اهتمام ویژه برگزار و از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن و تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اشتغال استفاده کنند.

او  با اشاره به تأکید ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر توسعه دولت الکترونیک به ویژه در جریان شیوع بیماری کووید ۱۹ ، افزود: باتوجه به فراهم شدن زیرساخت‌های استفاده از بستر الکترونیک در اداره‌ها باید خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مکاتبات دستگاه‌ها به ویژه انجام استعلامات از این طریق انجام گیرد.

استاندار گیلان در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدا از طریق فضای مجازی و تلویزیونی و روند انجام پژوهش علمی مبنی بر اثرگذاری یادواره‌ها از این طریق توسط یکی از دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای برگزاری مطلوب کنگره ویژه شهدا، آزادگان و ایثارگران زن استان از طریق بستر فضای مجازی و تلویزیونی؛ دستگاه‌های مرتبط همکاری‌های لازم را داشته باشند.

زارع  در بخش دیگری از سخنان خود قدرشناسی از مقام ایثارگران و توجه به خانواده‌های شهدا را از مهمترین دغدغه‌های مسولان استانی دانست و افزود: دوران دفاع مقدس دوران نمایش اقتدار و عزت ایران اسلامی بود که با تلاش ایثارگران و رزمندگان به ثمر نشست.

او  با اشاره به اینکه آنچه ملت ایران را از این آزمون بزرگ سرافراز بیرون آورد وحدت و همبستگی آحاد ملت بوده است ، گفت: در دورانی که همه‌ی دولت‌ها علیه ایران اسلامی همبستگی داشتند مردم کشورمان با اتحاد و همدلی، هیمنه پوشالی دشمن را در هم شکستند و با دستانی خالی به پیروزی رسیدند.

استاندار گیلان  بر ضرورت قدر شناسی از جان برکفان انقلاب اسلامی و رزمندگان دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون گذشت و فداکاری خانواده‌های شهداو ایثارگران ست.

علی اوسط اکبری مقدم ، معاون عمرانی استانداری گیلان هم در این نشست به مشکلات مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: باید با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مجری این مشکل ایثار گران را رفع کنیم.

عبدالله پاکاری ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با اشاره به مشکل مسکن ۲۱ جانباز بالای ۷۰ درصد در گیلان از استاندار خواست به رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی به ویژه مسکن جانبازان و ایثارگران توجه ویژه شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.