لزوم کاربردی کردن پژوهش‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم کاربردی کردن پژوهش‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی استان گفت : به دنبال خروجی نتایج پژوهش‌هایی هستیم که در سنوات گذشته انجام شده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم کاربردی کردن پژوهش‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی استان گفت : به دنبال خروجی نتایج پژوهش‌هایی هستیم که در سنوات گذشته انجام شده و دستگاه‌ها ملزم به ارائه نتایج آن هستند.

او با اشاره به انجام پژوهش‌های بسیار در دستگاه‌های اجرایی استان گفت : متاسفانه این پژوهش‌ها آنطور که باید کاربردی نشده و کسی به دنبال خروجی گرفتن از آن‌ها نیست.

او افزود: در همین راستا کارگروه آموزش و پژوهش استان برای اولین بار به عنوان یک ابداع در سطح ملی، دستگاه‌های اجرایی استان را ملزم کرده تا نتایج و خروجی پژوهش‌های انجام شده در حوزه کاری خود که در سنوات گذشته انجام شده را ارائه دهند.

کریمی ادامه داد: به دنبال این هستیم که پژوهش‌های انجام شده که اعتباراتی هم صرف انجام آن‌ها شده را کاربردی کنیم.

او افزود: در حال حاضر در جلسات کارگروه آموزش و پژوهش استان جهت بررسی نتایج هر پژوهش دستگاه اجرایی به همراه پژوهشگر تحقیق در جلسه حاضر شده و به ارائه نتایج آن می‌پردازند و باید عنوان کنند چه اقداماتی برای عملی کردن نتایج این پژوهش انجام شده است.

کریمی گفت: انجام این کار در کنار کاربردی کردن و استفاده از نتایج پژوهش‌های انجام شده، مانع انجام دوباره کاری در حوزه‌های مختلف پژوهشی می‌شود. بطور مثال در حوزه خودکشی در استان پژوهش‌های بسیاری انجام شده و اگر نتایج این پژوهش را بررسی کنیم، هم در راستای کنترل و جلوگیری از این معضل اجتماعی موثر خواهد بود و هم از انجام پژوهش‌های تکراری در این حوزه جلوگیری می‌کند.

کریمی با تاکید بر لزوم ساماندهی اعتبارات ملی در حوزه پژوهش استان گفت: این ساماندهی از ایجاد رانت جلوگیری کرده و موجب می‌شود تیم‌های پژوهشی مختلف بتوانند فعالیت داشته باشند و پژوهش‌ها فقط توسط برخی تیم‌های خاص پژوهشی انجام نگیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.