معاون گردشگری استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۵ مورد دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان اردبیل راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری استان اردبیل گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در برگزاری دوره‌های آموزشی اعم از دوره‌های کوتاه‌مدت، تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و توانمندسازی موسسات خصوصی شاهد کاهش بوده‌ایم، اما با توجه به اهمیت آموزش در بخش گردشگری تلاش کردیم تا آموزش‌ها در فضای مجازی برگزار شود.

او از توسعه اقدامات در بخش تبلیغات گردشگری در فضای مجازی خبر داد افزود: چاپ پوستر، نقشه، کتابچه، بروشور، کارت پستال، تهیه نقشه گردشگری و تهیه فیلم جاذبه‌های گردشگری استان در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و در فضای اینترنت انجام شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به تعطیلی آبدرمانی‌های استان در اغلب ماه‌های سال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به این تعطیلی نظارت بر مراکز آبدرمانی چه از طریق این اداره‌کل و چه نظارت‌های مشترک با شرکت آب منطقه‌ای کاهش یافته است.

فرشی از راه‌اندازی پنج مورد دفتر خدمات مسافرتی، یک مورد مجتمع آبدرمانی، یک مورد مزرعه گردشگری در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۸۲ مورد نظارت بر مراکز اقامتی و پذیرایی و ۱۰۸ مورد نظارت بر دفاتر انجام شده است.

او با اشاره به تعطیلی گردشگری خارجی در سال ۹۹ افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۹۷ هزار و ۶۲۷ نفر گردشگر داخلی وارد استان شدند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقایسه با مدت مشابه پارسال که بیش از دو میلیون و ۹۴۰ هزار گردشگر داخلی وارد استان شدند، کاهش چشمگیری را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.