نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: در صنعت آی تی مشهد ۲۵ هزار فارغ التحصیل بیکار وجود دارد که بهره‌گیری از این نیرو‌های متخصص کار همکاران ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن هاشمی نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در کارخانه نوآوری گفت: کارخانه نوآوری رسالتی است که در سال‌های گذشته مورد تاکید و پیگیری دولت قرار گرفته است. شهرداری مشهد پا پیش گذاشت و در این حوزه سرمایه گذاری کرد. امیدواریم که کارخانه‌های نوآوری بیشتری را در شهر توسعه دهیم. در صنعت آی تی مشهد ۲۵ هزار فارغ التحصیل بیکار وجود دارد که بهره‌گیری از این نیرو‌های متخصص کار همکاران ماست. برای انجام پروژه‌های ملی باید با تیم‌های بزرگ هم فکری‌های بسیاری داشته باشیم. 
 
او افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خانواده‌ای ۲۵ هزار نفره در کشور است که ۱۰ درصد از آن‌ها در مشهد مستقرند. شتاب‌دهنده فردوسی جزو معدود اکوسیستم‌هایی است که به صورت ارگانیک رشد پیدا کرده است و رشد نخبگان کشور در بطن آن تاثیر بیشتری از مباحث دولتی در توسعه آن داشته است.

بیشتر بخوانید

نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیان کرد: منابع انسانی سرمایه بزرگی در کشور شناخته می‌شود و مشهد برخلاف تصور موجود رتبه اول را از نظر تعداد نخبگان دارد. بخش خصوصی و همکاران بخش آی تی خراسان رضوی از متحدترین تیم‌های کشور هستند. در این سازمان ما برنامه‌ریزی‌های بزرگی داریم که به عنوان رسالت ملی و تعامل قانونی میان دولت و بخش خصوصی که امیدواریم با همکاری همکاران خود در استان خراسان رضوی بتوانیم منابع ملی را به شهر و استان خود سوق دهیم.

غلامرضا عباس‌زاده رئیس مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در ادامه این جلسه گفت: حوزه شهری مشهد از سال ۹۷ وارد مسائل نوآوری شد. به دنبال این هستیم که برخی از مسائل و مشکلات را با استفاده از این فضا حل کنیم. از آن‌جایی که این سیستم برای اولین بار ایجاد شده است و دغدغه‌های خاص خود را دارد باعث شده است که واگذاری قدرت از شهرداری مشهد به شتاب‌دهنده فردوسی در آن با تاخیر انجام شود.

او افزود: شهرداری انتظار دارد که نتیجه این سرمایه‌گذاری را به صورت یک خروجی ملی و بین‌المللی مشاهده کند تا هزینه‌های صورت گرفته برای آن به هدر نرود. امیدوارم خروجی‌های کارخانه به نحوی باشد تا دوستان را قانع کند که ایجاد کارخانه نوآوری اتفاق مفیدی بوده است. نقش شهرداری به عنوان یک سازمان عمومی با وجود مشکلات فراوان نسبت به سایر سازمان‌های دولتی منعطف‌تر و دست بازتری برای فعالیت در حوزه‌های مختلف دارد. هنر این است که واسطه‌ای باشیم تا این دو بدنه سازمان اداری و بخش خصوصی و استار تاپ‌ ها به هم متصل شوند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.