تحقق ۶۰ درصد برنامه‌های سوادآموزی قزوین

معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونا تاکنون۶۰ درصد برنامه‌های امسال سوادآموزی استان محقق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، کبری جعفربیگلو معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین با بیان اینکه امسال برای آموزش چهار هزار و ۶۰۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد سهمیه داشتیم، گفت: با توجه به شرایط کرونا تاکنون موفق به جذب ۶۰ درصد این افراد شدیم.

جعفربیگلو افزود: با توجه به شرایط موجود و روند شیوع کرونا، متاسفانه خانواده‌ها رغبت چندانی برای ادامه تحصیل و سوادآموزی ندارند و این موضوع را جزو اولویت‌های خود نمی‌دانند.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، نگرانی از ابتلا و نیز در اولویت قرار نداشتن سوادآموزی از دلایل اصلی کم شدن استقبال افراد بی‌سواد و کم‌سواد برای شرکت در دوره‌های نهضت سوادی است با این وجود همچنان نام‌نویسی در کلاس‌های سوادآموزی تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

این مسوول با بیان اینکه جامعه هدف ما افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، افزود: استان قزوین با میانگین باسوادی ۹۸.۹ درصد جز استان‌های برتر کشور در حوزه سوادآموزی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی استان سه عنوان برنامه عملیاتی، شاخص‌های توسعه مراکز یادگیری محلی، سوادآموزی و یادگیری مادام‌العمر و توسعه توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده است.

جعفربیگلو با بیان اینکه آموزش افراد بی‌سواد به مراتب خیلی سخت‌تر از دانش آموزان است، تصریح کرد: تلاش می‌شود در کنار سوادآموزی، مهارت‌های لازم و حرفه‌آموزی را نیز به افراد ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در شرایط کرونا آموزش فردبه‌فرد و خودآموز در دستور کار معاونت سوادآموزی قرار دارد و از ظرفیت دانش آموزان و افراد باسواد خانواده‌ها نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار