نماینده دزفول گفت: بر اساس گزارش ارزیابی حوزه بازرسی وزارت کشور، شریعتی ضعیف‌ترین عملکرد را در بین استانداران دارد.

استاندار خوزستان بر اساس گزارش وزارت کشور ضعیف‌ترین عملکرد را داشته استبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید احمد آوایی نماینده دزفول در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود با انتقاد از مدیریت ضعیف شریعتی، استاندار خورستان گفت: به قول سید محمد مولوی نماینده آبادان، آقای رئیس جمهور! شما چه بدهی به استاندار خوزستان دارید که نمی‌گذارید تکان بخورد؟ ضعف در مدیریت سیلاب ها، مشکل فاضلاب، عملکرد نامناسب منابع استان، عدم توسعه و... فقط بخشی از سوی مدیریت استاندار است که باعث شده بر اساس گزارش ارزیابی حوزه بازرسی وزارت کشور، ضعیف ترین عملکرد را در بین استان ها داشته باشد.

او ادامه داد: مردم نجیب خوزستان تاوان سوء مدیریت‌ها را می‌پردازند؛ انباشتگی مطالبات به حق مردم دزفول و عدم پاسخگویی مسئولان بر دوش‌ها سنگینی می‌کند. اقدامات عامدانه استاندار علیه مردم مظلوم دزفول جای هیچ توجیهی برای صحیح بودن خطاها باقی نگذاشته است. برای نمونه می‌توان از سوء تدبیر استاندار خوزستان درباره نزاع بر سر تابلوی ورودی شهرستان دزفول یاد کرد که موجب کشته شدن چند جوان بیگناه و غارت دانشگاه صنعتی جندی شاپور شد و فرهیختگان هر دو شهر این واقعه را نتیجه بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری استاندار خوزستان در اجرای قانون و تامین امنیت می‌دانند.

آوایی بیان کرد: عملکرد استان به گونه‌ای بوده است که مردم می‌گویند دولت از نصب تابلوی ورودی به شهر عاجز است، در حالیکه مرز قانونی هر دو شهر طی مصوبات سال‌های دهه هفتاد، وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی مشخص شده و شورای تأمین استان طی مصوبه در شهریور ۹۸ به نصب تابلوها دستور داده است. با توجه به استنکاف خوزستان از اجرای مصوبات قانونی ناچار به ارائه تذکری به رئیس جمهور شدم؛ مردم نباید تاوان دو شهرستان این اقدامات غیر قابل توجیه را بپردازند و اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

او بیان کرد: به نمایندگی از مردم دزفول دوباره از وزیر کشور می‌خواهم تا دستور دهد در اسرع وقت با اعمال حاکمیت، تابلوی ورودی هر شهرستان در محل قانونی نصب شود. بر خود واجب می دانم که از مسئولان امنیتی کشور به ویژه فرمانده ناجا که درجه نیروی انتظامی شهرستان دزفول را ارتقاء بخشید، تشکر کنم و امیدوارم با تخصیص نیروی انسانی و امکانات تجهیزات لازم، مردم ما شاهد برقراری امنیت مطلوب باشند.

نماینده ذزفول گفت: مشکلات خوزستان باید برای ما نمایندگان مردم از بالاترین اهمیت برخوردار باشد؛ زیرا خوزستان منبع مولد ثروت کشور است. در خوزستان که میلیون‌ها تن محصولات غذایی تولید می‌شود و می‌توانست مهمترین قطب صنایع غذایی در کشور بلکه در غرب آسیا باشد، به علت عدم سیاست‌گذاری کلان، مجبور است محصولاتش را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و یا در مواقع مازاد تولید، آنها را دفن کند. چنانکه وزارتخانه‌ جهادکشاورزی اراده‌ای برای تغییر وضعیت موجود داشته باشند، مدیران شهرستان دزفول برای تأسیس منطقه ویژه اقتصادی با رویکرد صنایع تبدیلی کشاورزی آمادگی دارند و طبیعی است که یک منطقه ویژه کشاورزی خوزستان را از بن‌بست فعلی نجات خواهد داد.

او اظهار کرد: بی‌تدبیری و تصمیم نابخردانه در خصوص این استان، انتقال آب خوزستان و برداشت بی‌رویه از سرچشمه‌های رودهای دز و کارون ممکن است مشکل کوتاه‌مدت تصمیم‌گیرندگان را حل کند، اما در درازت مدت منهدم کننده است. ما نمایندگان خوزستان وظیفه خود می‌دانیم که از هر کوششی در جهت جلوگیری از چنین خیانتی به نسل‌های آینده، دریغ نکرده و از رئیس سازمان محیط زیست به عنوان متولی حاکمیتی موضوع، جداً می‌خواهیم همراهی کند و مانع چنین اقدام غیرکارشناسی شود.

آوایی یادآور شد: علاوه بر اینها اعتبارات خوزستان در شأن این استان نیست و همه آنهایی هم که تخصیص داده می‌شود، تحقق نمی‌یابد. وضعیت راه‌های خوزستان به ویژه در مناطق روستایی غیر استاندارد است. برای نمونه در شهر دزفول یک پل که به لحاظ پدافند غیرعامل و بار ترافیکی بسیار مهم است، ۱۸ سال بدون هیچ پیشرفتی درجا می‌زند.

او تأکید کرد: همکاران عزیز! امروز مردم ایران تحت تاثیر فشارهای اقتصادی هستند که بیش از تحریم‌های خارجی، ناشی از انباشت سال‌ها سوءمدیریت و سیاست‌های غلط اقتصادی است. تنها راه نجات کشور، تکیه بر توان داخلی و استعدادهای بی‌نظیر خدادادی و حل مشکل سوء مدیریت در کشور است. اگرچه استفاده از سیاست خارجی به عنوان یکی از ابزارهای رفع موانع موثر است، اما نباید راه حل مشکلات کشور را در خارج از مرزها و در انتخابات های خارجی جستجو کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید همه ارکان نظام در یک بسیج عمومی تلاش کنند تا گره‌هایی که به هر دلیل در امر تولید ایجاد شده است، باز کنند. مدیران ناکارآمد و ضوابط و قوانین دست و پاگیر و همچنین واردات بی‌رویه برخی اقلام، تولید را به بیکاری، ناامنی، فقر و فساد تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
ظاهرا قحط رجال است درخوزستان وکشور این همه مشکلات بیکاری ناامنی نبودامکانات دراستان وووو خوب یک نظرسنجی ساده کنید مشخص خواهدشد عملکرد ایشان مردم کارمیخواهند رفااسایش امنیت بهداشت وووو کدامشان درخوزستان درخورتوجه است؟طوری شده همه دوست دارندازخوزستان مهاجرت کنند چراباید اینطورباشد هرمسولی که توانایی کاروخدمت ندارد بی برو برگردد باید عوض شودمگردیگردکشورادم باسوادوتحصیلکرده نداریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
الف همدان - دمق(سردرود)
۱۳:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اتفاقا یکی از مدیران موفق بوده شما مشکلات خوزستان را در نظر بگیرد سیلاب و ویرانی های سال های گذشته را به یاد بیاورید خواهید دید که چنین نبوده. قبول دارم که در خوزستان کم کاری شده ولی مقصر آقای شریعمتداری نبوده. من خودم یک همدانینم از دور کارهای وی را رصد می کنم.
آخرین اخبار