معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: عملکرد ستاد مدیریت بحران هرمزگان در ساعات اولیه وقوع بحران خوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، استفاده از تجربیات سیل سال گذشته در شهرستان جاسک را عامل تسریع در خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان بندرلنگه اعلام کرد و گفت: فرآیند تشکیل پرونده برای تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیدگان از زلزله باید تسهیل شود.

مدرس افزود:باید از ظرفیت دهیاران برای تشویق مردم برای تسریع در تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات استفاده کرد.

او با بیان اینکه فرآیند تشکیل پرونده برای متقاضیان دریافت تسهیلات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، گفت: بانک‌های عامل باید نمایندگان خود را به ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرلنگه معرفی کنند و برای اطلاع رسانی در خصوص شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات در این شهرستان مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز باید گزارش اقدامات انجام شده در شهرستان بندرلنگه را ارائه کند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اطلاعات مربوط به خسارت زلزله در غرب هرمزگان را به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کرده است.

مدرس گفت: طبق گزارش وزارت کشور، عملکرد ستاد مدیریت بحران هرمزگان در ساعات اولیه بحران خوب است، اما در حوزه بازسازی و ایجاد شرایط پایدار در مواقع بحرانی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

او با بیان اینکه مقاوم سازی خانه‌های روستایی یکی از عوامل مهم و اثرگذار در کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله است، افزود: اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما اقدامات خوبی که به‌ویژه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی خانه‌های روستاییان صورت گرفته، منجر به کاهش خسارت‌های جانی و مالی شده است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، نقش آگاه سازی مردم از خطرات احتمالی در زمان وقوع بلایای طبیعی را در ارتقای ایمنی و مقاوم سازی منازل مهم توصیف کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شده است و بنیاد مسکن باید تسهیلات لازم را فراهم کند.

مدرس با تاکید بر ارائه پیش بینی هواشناسی طی بهمن و اسفندماه امسال به منظور بهره برداری از این داده‌ها در بخش کشاورزی استان و ضرورت اطلاع رسانی اقناعی بهره برداران بخش کشاورزی در خصوص استفاده از داده‌های هواشناسی، افزود: عدم اطلاع رسانی مجامع صنفی بخش کشاورزی به بهره برداران و کشاورزان باعث شده است که هر سه ضلع این بخش یعنی کشاورزان، مصرف کنندگان و دولت دچار ضرر و زیان شوند.

او با انتقاد از بی توجهی برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی به دستورالعمل ابلاغی در خصوص کاهش مصرف برق گفت: بخشی از خاموشی‌ها بر مبنای برنامه وزارت نیرو است و اگر مشارکت عمومی وجود داشته باشد، قطعی برنامه‌ای نخواهیم داشت، اما اگر الگوی مصرف را رعایت نکنیم، مناطقی از استان دچار قطعی برق و خاموشی خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.