در اجرای سلسله برنامه‌های تدارک دیده شده توسط ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی و به همت کمیته کودک و نوجوان این ستاد، کارگاه تخصصی «رمان نویسی تاریخی» با محوریت این روحانی مبارز و تاریخ ساز در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این کارگاه ادبی که در محل تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با رعایت ضوابط بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به انجام رسید، «حمیدرضا شاه‌آبادی» پژوهشگر و نویسندۀ سرشناس ادبیات کودک و نوجوان به عنوان مدرس اصلی و مهمان ویژه این کارگاه، به تبیین رابطۀ تاریخ و رمان پرداخت و سبک‌های رمان نویسی تاریخی را به بحث گذاشت.

 

در ابتدای این کارگاه، حجت الاسلام «الیاس ابراهیمی»، دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی و «علی بینش» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی و مسئول کمیته کودکان و نوجوانان این ستاد در سخنان جداگانه‌ای به طرح نقطه نظرات خود پرداختند ضمن اینکه پیام ویدئویی حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، رئیس ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی و نماینده تبریز در مجلس پخش شد.

بر اساس اعلام ستاد مورد اشاره، کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران در نیمه اسفند سال جاری به صورت جداگانه در شهر‌های خامنه از توابع شبستر، تبریز و تهران برگزار خواهد شد.

شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.