رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:راهداران ۱۰ هزار و ۵۸۸ کیلومتر جاده‌های استان کردستان را برف روبی کردند.

دانش زندی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به آغاز بارش برف از عصر روز گذشته در استان ،گفت: اکنون در محور ها‌ی دیواندره به سقز محدوده گردنه فیلان تاقی و سه راهی تکاب و محورسنندج به همدان گردنه صلوات آباد شاهد بارش برف وکولاک ومه گرفتگی هستیم.

 او افزود:همچنین در محور‌های سروآباد - کامیاران محدوده گردنه مارانی و مریوان - سقز محدوده گردنه توت سرخان به دلیل بارش برف ویخ زدگی تردد‌ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

زندی بیان کرد:در این مدت ۳۲۹ راهدار با استفاده از ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات ۱۰ هزار و ۵۸۸ کیلومتر باند از محور‌های مختلف استان را برف‌روبی کردند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: شب گذشته نیرو‌های راهداری در محور‌های بین شهری این استان ۷۰۰ دستگاه خودرو را از دامان برف رها سازی کردند.

او با بیان اینکه عملیات برفروبی و نمک پاشی در سطح جاده‌های استان در حال انجام است، گفت: ۱۱ نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه‌های استان اسکان یافته‌اند.

زندی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت جوی در محور‌های استان عادی همراه با کاهش دما و لغزندگی جاده‌ها است گفت: راهداران به صورت مستمر در محور‌ها مستقر شده و اقدام به نمک پاشی و رفع لغزندگی می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش پراکنده برف تا ظهر فردا انتظار می‌رود رانندگان در صورت لزوم سفر حتما تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و وضعیت جاده‌ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری استعلام کنند.

گفتنی است،طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی کردستان در ۲ روز آینده شاهد کاهش ۱۵ درجه‌ای دما خواهد بود این کاهش از ظهر امروز آغاز می‌شود.

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

انتهای پیام/م

 

 

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.