وزش باد و سرمای شدید در خراسان رضوی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد شدید تا ۷۰ کیلومتر در ساعت و سرما تا ۱۰ درجه زیر صفر در چند روز آینده خراسان رضوی را در بر می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگر زاده کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون آسمان خراسان رضوی ابری و نیمه ابری است و از بعدازظهر امروز تا ساعات اولیه صبح فردا افزایش وزش باد، کاهش دما و بارش برف و باران در خراسان رضوی پیش بینی می‌شود که سرعت وزش باد در مناطق بادخیز خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تایباد، سرخس، باخرز و بخش‌هایی از سبزوار و کاشمر به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

او افزود: از بعدازظهر امروز به تدریج بارش‌ها شمال و مرکز خراسان رضوی را در بر می‌گیرد که در نواحی شمالی به صورت برف خواهد بود و تشکیل مه و کاهش دید در گردنه‌ها و کولاک برف را همراه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت این سیستم تا ظهر فردا در خراسان رضوی ادامه دارد و بعد از آن کم کم از منطقه خارج می‌شود.

آهنگر زاده بیان کرد: هم اکنون کاهش دما در مناطق شمالی خراسان رضوی آغاز شده و تا صبح شنبه هفته آینده ادامه پیدا می‌کند و در مناطق سردسیر خراسان رضوی به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد و از ظهر شنبه دمای روزانه در خراسان رضوی کم کم افزایش می‌یابد، اما سرمای شبانه تا اواسط هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار است.

او تصریح کرد: حداکثر دمای هوای امروز مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد و امشب میانگین دمای هوا در مشهد به پنج تا شش درجه زیرصفر کاهش می‌یابد و فردا هم حداکثر دمای هوای مشهد یک تا ۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کوهسرخ با کمینه دمای هوای سه درجه زیرصفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد هم در بجستان با ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آهنگرزاده اظهار کرد: دمای هوای مشهد هم در این مدت بین سه تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام// ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار