با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان زرین دشت ۲ دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی غیر مجاز که در اراضی ملی پلاک دبیران این شهرستان در حال تخریب و تصرف اراضی ملی بودند توقیف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی سلیمانی شیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت، گفت: پس از اطلاع از وقوع تخلف در عرصه‌های ملی منطقه دبیران و ضمن کسب دستور قضایی از دادستان زرین دشت و همکاری نیروی نتظامی، ماشین آلات و ادوات غیر مجاز توقیف و پنج هکتار اراضی تصرفی نیز از دست زمین خواران آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

او، بیان کرد:  تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های ملی کشور و حقوق عامه مردم به ویژه نسل‌های آینده این سرزمین است.

سلیمانی شیری، تصریح کرد: ضروری است تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری به منظور جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی ملی، با نیرو‌های منابع طبیعی همکاری  همه جانبه داشته باشند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت، ادامه داد: به همین منظور شاهد حمایت‌های خوبی از سوی مقامات قضایی و انتظامی هستیم.

او، نقش اساسی مردم و جوامع محلی در جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی را انکارناپذیر توصیف کرد و افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده ازظرفیت‌های مردمی و سایر دستگاه‌های مرتبط دست متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی را در شهرستان زرین دشت کوتاه می کند.

سلیمانی شیری، از عموم مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد با مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی درعرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار